اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

خبرنگاران با لوازم ظاهرا کم‌ارزش؛ تولیدات با ارزشی دارند

امام جمعه میاندرود خبرنگاران را افراد فعال و تاثیرگذار در جامعه دانست و تصریح کرد: فعالان عرصه خبری با لوازم ظاهرا کم‌ارزشی که همان قلم و کاغذ است تولیدات با ارزش دارند.

خبرنگاران با لوازم ظاهرا کم‌ارزش؛ تولیدات با ارزشی دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، حجت‌الاسلام سیدمجتبی رسولی‌جویباری سه شنبه شب در دیدار با فعالان عرصه خبری این شهرستان با اشاره به نیاز همه جوامع به ویژه جامعه اسلامی به خبر و اطلاع‌رسانی نقش خبرنگاران را در جامعه بسیار برجسته دانست.

امام جمعه شهرستان میاندرود در این مورد با بیان اینکه امروز هیچ شبهه‌ای در نیاز جامعه به خبر وجود ندارد، اظهار داشت: خبر روح مردم را متحول می‌سازد و پویایی و نشاط مردم جامعه بستگی به خبرها دارد.

وی خالی بودن جامعه از خبر را موجب خمودگی و سکون دانست و تصریح کرد: جامعه راکد جامعه‌ای است که خبر در آن جریان ندارد.

رسولی ایجاد رونق اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را با استفاده از ظرفیت خبر و اطلاع‌رسانی ممکن دانست و خبر داشتن از داشته‌ها و نداشته‌های جامعه را موجب ایجاد انگیزه و کار دانست.

وی مهم‌ترین نیاز حال حاضر کشور را تولید باارزش با سرمایه اندک دانست و تصریح کرد: این اتفاق مهم در عرصه خبر و توسط خبرنگاران اتفاق افتاده است.

این مسئول در این مورد خبرنگاران را افراد فعال و تاثیرگذار در جامعه دانست و تصریح کرد: فعالان عرصه خبری با لوازم ظاهرا کم‌ارزشی که همان قلم و کاغذ است تولیدات با ارزش دارند.

امام جمعه شهرستان میاندرود کار خبرنگاران را جهانی‌کردن یک روستا و یا شهر کوچک و دور افتاده با استفاده از خبرها دانست.

وی با تاکید بر ضرورت مواظبت از قلم و دقت در تنظیم خبرها اظهار داشت: خبرنگاران با یک قلم و کاغذ که ارزش ظاهری آن هزار تومان نیز شاید نشود میلیاردها تومان تولید سرمایه و میلیاردها نفر را امیدوار می‌کنند و چه بسا میلیون‌ها نفر را ناامید بکنند پس شما خبرنگاران باید قدر خودتان را بدانید.

خطیب جمعه شهرستان میاندرود با اشاره به برخی نگاه‌های منفی به مقوله خبر اظهار داشت: این از مظلومیت شماست که حتی اگر بخواهید به نفع کسی صحبت بکنید باز هم ممکن است حتی مورد بازدید بدنی قرار بگیرید.

وی تصریح کرد: امروز شما تهیه خبر می‌کنید اما آنچه انعکاس می‌یابد سخنان امام جمعه، فرماندار و شهردار است نه خود خبرنگار پس نامهربانی در شأن شما نیست.

خطیب جمعه مرکز شهرستان میاندرود هنر خبرنگاران را تبدیل کردن یک نشست چند نفره به نشست چند میلیون نفره دانست و تصریح کرد: تاثیرگذاری روی اعتقادات، عقاید و عملکردهای تک تک افراد جامعه خدمت بزرگی است که ثمره کار شما خبرنگاران است.

در این دیدار که به دعوت حجت‌الاسلام سیدمجتبی رسولی‌جویباری انجام شده بود حاضران در فضایی صمیمی به موضوع‌های مختلف جامعه خبرنگاری همچنین گلایه‌ها و کاستی‌های این طیف از جامعه پرداختند.

در این جلسه که خبرنگارانی از خبرگزاری‌های فارس، مهر، ایرنا و سایت‌های محلی حضور داشتند موضوعاتی از قبیل عدم تعامل برخی از مدیران با خبرنگاران، ناآشنایی مدیران و مسئولان با حوزه رسانه، مزاحم تلقی شدن خبرنگاران در برخی محافل، نبود مسئول روابط عمومی در بیشتر ادارات، ضعف مفرط روابط عمومی‌ها در تعامل با رسانه و نقدناپذیری برخی از مسئولان توسط حاضران مطرح شد.

از نکات جالب در این دیدار وقوف و نکته سنجی امام جمعه میاندرود در مورد برخی از مباحث حوزه خبر بود که به همین دلیل در پاره‌ای از اوقات جلسه به سمت مباحث فنی کشیده می‌شد.

در این جلسه هدایایی از طرف امام جمعه شهرستان به خبرنگاران اهدا شد.

انتهای پیام/86021/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول