اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

فروش تأسیسات گردشگری سرعین غیرقانونی است

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: فروش تأسیسات گردشگری سرعین به ویژه آب‌درمانی سبلان و هتل لاله غیرقانونی است و استاندار اردبیل مراقب باشد تا این اقدام غیرقانونی را انجام ندهد.

فروش تأسیسات گردشگری سرعین غیرقانونی است

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: بنده معتقدم نباید با فروش برخی تأسیسات، امکانات و منابعی که متعلق به عموم مردم است،‌ بخواهیم برای سایر پروژه‌ها ردیف اعتباری کسب کرده و فراهم کنیم، بلکه راه‌های بهتری نیز وجود دارد که می‌توانیم از این سرمایه‌های ارزشمند در عین حال که صیانت می‌کنیم از منابع درآمدی آن به نفع استان و منطقه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده مجوز غیرقانونی فروش هتل لاله و آب‌درمانی سبلان در سرعین در دولت جدید ملغی شده است، تصریح کرد: نباید با دست زدن به چنین کارهایی به نارضایتی مردم و برخی حرکت‌های ناخواسته دامن بزنیم یا بخواهیم جو روانی خاصی را علیه منطقه دیگر به وجود آوریم.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: اگر قرار است در سرعین مجموعه‌ای نیز فروخته شده و یا در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد باید منابع درآمدی آن به زیرساخت‌های سرعینی اختصاص یابد که در شأن هفت تا هشت میلیون مسافر و گردشگر برای آن امکانات و تجهیزاتی تدارک ببینیم.

این مسئول با بیان اینکه سرعین همچنان از وجود برخی تأسیسات و امکانات رنج می‌برد و حتی در سال‌های اخیر برخی سرمایه‌گذاران را از این شهر فراری داده‌ایم، اضافه کرد: دولتمردان دهم با برخی اقدامات نامطلوب و غیرکارشناسی کاری کردند که بسیاری از سرمایه‌گذاران و علاقمندان به حضور در سرعین نظیر پرفسور خدادوست از این شهر فراری شوند و نتوانند به دلیل برخی کارشکنی‌ها در سرعین سرمایه‌گذاری کافی و مورد توافق را انجام دهند.

وی بیان کرد: استاندار اردبیل باید در فرصت باقی مانده از مسئولیت خود در این استان سنجیده و منطقی‌تر عمل کند و دست از اقدامات و تصمیمات عجولانه و برخی موضع‌گیری‌های یک شبه و خلق‌الساعه که در دولت دهم شاهد آن بودیم، بردارد و اجازه دهد فضای آرامش بهتر و بیشتری در استان حاکم شود.

انتظار ما از دولت یازدهم توجه بیشتر به وزرای کارآمد آذری زبان بود

رئیس مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه ما انتظار داشتیم در دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به وزرای آذری زبان صورت گیرد، یادآور شد:‌ متأسفانه این کار نادیده گرفته شده و ما شاهد حضور افراد کار بلد و توانمند آذری در کابینه و دولت روحانی نیستیم، در حالی که یک سوم وزرای روحانی را باید افراد توانمند آذری زبان تشکیل می‌داد، چرا که بخش عظیمی از جمعیت کشور ما را آذری زبان‌ها تشکیل می‌دهند.

حقیقت‌پور گفت: در این بین جایگاه زنان فرهیخته کشورمان نیز در ترکیب کابینه نادیده گرفته شده، به طوریکه سهمی به این قشر اختصاص نیافته در حالی که از بین بانوان تعدادی از آنها دارای تجربه مدیریتی قوی و سابقه خوش بوده که نسبت به آنها بی‌توجهی شده است.

وی افزود: مجلس از دیروز رایزنی‌های خود را با وزرا آغاز کرده به طوریکه وزرا با حضور در کمیسیون‌های مختلف سعی می‌کنند دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و با شنیدن دیدگاه‌های نمایندگان نیز امید می‌رود در یک فضای تعاملی شاهد رأی اعتماد به اکثر وزرا باشیم.

انتهای پیام/62003/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول