اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه روز خبرنگار صورت گرفت

تلخی جشن گلریزان، هدیه به خبرنگاران همدانی

در برنامه‌ای که یکی از قشنگ‌ترین مراسم‌های تاریخ ورزش همدان می‌توانست رقم بخورد اقدام نابجای جلوگیری از ورود خانواده‌ها به مراسم کام خبرنگاران همدانی را تلخ کرد.

تلخی جشن گلریزان، هدیه به خبرنگاران همدانی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، انجمن ورزشی‌نویسان استان همدان که اعضای آن خبرنگاران، عکاسان، و مجریان رسانه‌های مختلف استان را تشکیل می‌دهند بعد از مدت‌ها دوندگی و برنامه‌ریزی و رایزنی موفق شدند تا تیم کوچولوهای ایران را با تمام مشکلات و سختی به همدان دعوت کنند.

ورزشی‌نویسان همدانی که در کنار کار حرفه‌ای خبر، از ابتدای فعالیت انجمن‌شان به دنبال مشارکت در امور خیریه بودند و در ماه‌های قبل در شهرستان‌های فامنین و ملایر به نفع اقشار نیازمند مسابقه فوتسال دوستانه برگزار کردند، دوباره دست به کار بزرگ‌تری زدند و بعد از مدت‌ها تیم کوتاه قامتان بلند همت را به شهرشان دعوت کردند.

پیگیری‌های شش ماهه مدیر، دبیر و دست‌اندرکاران انجمن ورزشی‌نویسان همدان برای برگزاری مسابقه خیرخواهانه با تیم کوچولوهای ایران منجر به این شد با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط تاریخ 13 مرداد 92 برای برگزاری جشن گلریزان جامعه ورزشی استان به نفع کودکان سرطانی و بیماران خاص در سالن 6 هزار نفری انقلاب و در حضور خانواده‌های همدان برگزار شود.

پیگیری از طریق اداره ورزش و جوانان و تأیید و حمایت فرمانداری شهرستان همدان عامل محرکی بود که اعضای انجمن برای برگزاری این جشن و این مسابقه خیرخواهانه جذاب از هیچ کاری دریغ نکنند و بعد از تمرینات فوتبالی زیر نظر سلیمان رحیمی سرمربی و علی ضمیری‌کامل مربی در کار تبلیغات شهری، توزیع دعوت‌نامه‌ و اطلاع‌‌رسانی از طرق مختلف با اشتیاق فراوان سهیم باشند.

نصب 15 بنر بزرگ در نقاط مختلف شهر با همکاری شهرداری همدان، نصب بیش از هزار و 500 پوستر در امکان عمومی و توزیع بیش از هزار دعوت‌نامه در بین ادارات، ورزشکاران، علاقه‌مندان و پخش چندین نوبت تیزر تلویزیونی و رادیویی توسط صدای و سیمای مرکز همدان تنها قدمی کوچکی بود که خبرنگاران در آستانه روز خبرنگار انجام دادند تا در پربار بودن جشن گلریزان و مسابقه خیرخواهانه‌شان سهم داشته باشند.

در جلسه هماهنگی این مسابقه رسول منعم، نجم‌الدین کرم‌الهی و حمدالله چاروسایی نمایندگان اداره کل ورزش و جوانان، مصطفی تیموری نماینده تام الاختیار فرمانداری، محمدرضا عارف رئیس خانه مطبوعات، محمدرضا احسنی نماینده جمعیت هلال احمر استان، سرگرد طیب محمدی نماینده تام‌الاختیار فرماندهی انتظامی استان و فرشید گل‌محمدی مدیر انجمن ورزشی نویسان استان حاضر شدند و با تنظیم صورت‌جلسه برای برگزاری این مراسم و مسابقه فوتسال با حضور خانواده‌های همدانی به اجماع و نتیجه رسیدند.

تنها ساعاتی قبل از شروع این مراسم اعلام شد که بر اساس یک تصمیم‌گیری عجولانه از ورود میهمانان به اتفاق خانواده‌ها جلوگیری خواهد شد و این آب سردی بود بر تن تمام کسانی که بیش از 10 روز برای برگزاری این مراسم زحماتی را متحمل شده بودند.

ارتباط با معاون سیاسی‌امنیتی استاندار، قهرمانی فرماندار و قنبری معاون فرماندار همدان، افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان بی‌نتیجه ماند و همه نگاه‌ها به نیروی انتظامی دوخته شد تا دلیل قانع کننده‌ای برای تصمیمی که نمایندگان ادارات مختلف گرفته بودند برای ممانعت از حضور بانوان در محل برگزاری مراسم پیدا شود.

حضور نماینده انجمن ورزشی‌نویسان در ستاد نیروی انتظامی و برخورد ناشایست کارکنان نیروی انتظامی و تماس تلفنی مدیر انجمن با شخص فرماندهی انتظامی و با تمام اصرار و خواهش‌های فراوان نتوانست باعث شود که بیش از 2 هزار نفر از مردم که به اتفاق خانواده‌هایشان در پشت درب ورودی ورزشگاه 6 هزار نفری انقلاب منتظر بودند، وارد سالن شوند.

خبرنگاران همدانی در ایام هفته خبرنگار برای برگزاری جشنی برای خودشان و بهانه برای جمع‌آوری کمک‌های مردم به نفع کودکان سرطانی و بیماران خاص هزینه‌ای بالغ بر 120 میلیون ریال را خرج کردند تا به امید اینکه از تبلیغات محیطی بتوانند به بهترین شکل ممکن پذیرای تیم کوچولوهای ایران شوند که این اتفاق خسارت سنگینی را به جامعه خبری همدان نه تنها از لحاظ مالی بلکه از نظر روحی وارد کرد.

حضور خانواده‌های کودکان سرطانی که به دعوت انجمن ورزشی‌نویسان و توسط مؤسسه محک به محل برگزاری مسابقه آمده بودند داغ تمام اعضای رسانه همدان را تازه کرد که نتوانسته بودند دردی کوچک از آلام این خانواده را هر چند برای یک ساعت تسکین دهند و این تلخی را مجموعه انتظامی استان در این اقدام غیرمنطقی باید پاسخگو باشند.

پس از آن که میهمانان خانوادگی نتوانستند وارد سالن شوند، از خیر برنامه گذشتند و حضور کم تماشاگران که در سالن مسابقه بودند باعث شد تا برنامه جشن گلریزان به صورت کامل توسط اعضای جمعیت هلال‌احمر منتفی شود و هدف اصلی این مسابقه خیرخواهانه به دلیل بی‌مهری نیروی انتظامی به شدت لطمه خورد و جشن هفته خبرنگاران را با تلخی برای همیشه در خاطر این قشر زحمت‌کش حک کرد.

نیروی انتظامی با این حرکت باعث شد تا نفس انجام امور خیریه زیر سئوال رود، گویی برنامه‌های مختلفی نظیر کنسرت موسیقی، برنامه‌های گروه فیتلیه، عمو پورنگ، خاله‌شادونه و... با حضور خانواده‌ها و بانوان همدانی که در سال‌های اخیر به راحتی مجوز اجرا می‌گیرند، در ذهن مردم از کار خیریه بالاتر بدانند؛ اما مسابقه ورزشی خیرخواهانه بدون انگیزه‌های مالی شخصی که خود فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود را به راحتی ضایع کنند.

اعضای انجمن کوچولوهای ایران که بارها برای انجام مسابقات خیرخواهانه به  بیشتر استان‌های ایران سفر کردند از خالی بودن سالن مسابقه و عدم حضور خانواده‌ها شگفت زده شدند و هیچ کدام از مسئولان و میزبانان آنان توانایی جواب دادن به این مسئله را نداشتند و به نوعی آبروریزی در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را شاهد بودیم.

این اتفاق برای همیشه در اذهان مردم فهمیم و خبرنگاران همدانی باقی خواهد ماند چرا که به جای تسکین دل غمگین خانواده‌های کودکان سرطانی داغ دل آنها فقط زیاد شد.

شایسته است مسئولان محترم نیروی انتظامی استان ضمن دلجویی از خبرنگاران که به معنای واقعی در آستانه روز خبرنگار به آنان توهین شده از مردم و تمام کسانی که جلوی درب ورزشگاه منتظر ماندند و با ممانعت نیروی انتظامی به خانه بازگشتند، عذرخواهی کنند.

انتهای پیام/89020/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول