اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز خبر داد

آغاز عملیات مبارزه با علف‌های هرز محصول ذرت در نطنز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: عملیات مبارزه با علف‌های هرز محصول ذرت در شهرستان نطنز آغاز شد.

آغاز عملیات مبارزه با علف‌های هرز محصول ذرت در نطنز

عبدالرضا مهدی بادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نطنز از آغاز کار مبارزه با علف‌های هرز محصول ذرت در شهرستان نطنز به ویژه در منطقه کویری بادرود در سطح 750 هکتار خبر داد.

وی یادآور شد: محصول ذرت هر ساله با دو هدف برداشت دانه و علوفه از اواخر خرداد و اوایل تیرماه آغاز به کاشت کرده و در مرداد ماه جهت انجام عملیات تکمیلی داشت آغاز به مبارزه با علف‌های هرز می‌کنند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز اضافه کرد: در مرحله داشت کارهایی مثل آبیاری، پخش کودسرک ازته، کودهای ریزمغذی و مبارزه با علف‌های هرز صورت می‌گیرد.

این مسئول افزود: علف‌های هرز بیش از 20 درصد از منابع آب و مواد غذایی محلول در خاک را جذب می‌کنند و رقیب جدی برای محصول هستند لذا شایسته است ضمن اجرای تناوب زراعی و وجین کردن مکانیکیو شخم اولیه جهت کاهش تعداد بذر علف‌های هرز در زمان داشت نیز با روش‌های مختلف علف‌های هرز مزارع کنترل شوند.

به گزارش فارس، در مزارع شهرستان نطنز هر ساله حدود 750 هکتار اقدام به کاشت ذرت می‌شود که 90 درصد بذر از نوع ذرت 704 ایرانی و بقیه ارقام خارجی است.

انتهای پیام/63025/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول