اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کرمان:

مجلس با بودجه ناکافی ورزش را با چالش‌های عمیقی روبه‌رو کرد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: عدم تصویب بودجه لازم از سوی مجلس ورزش را با چالش‌های عمیقی روبه‌رو کرده است.

مجلس با بودجه ناکافی ورزش را با چالش‌های عمیقی روبه‌رو کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد فولادی‌ماهانی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به حضور یک‌ ساعته امروز خود در اداره کل ورزش و امور جوانان البته بعد از گذشت بیش از یک ماه بیماری گفت‌وگوی تفصیلی را با خبرنگار فارس در کرمان انجام داد.

فارس: علت غیبت این مدت شما بیماری عنوان شده بود، این مدت انجام امور مدیریتی بر عهده چه کسی بود؟

به خاطر مشکل دیسک کمر خانه‌نشین شدم و تنها یک مشکل حرکتی بود، طی این مدت کارهای مربوط به من را به خانه می‌آوردند و انجام می‌دادم، همیشه پاسخگوی تماس‌های تلفن بودم و تنها از جواب به ارباب‌رجوع‌ها معذور ماندم که معاونان این زحمت را متقبل شدند.

البته اکثر مشتریان ما دانشجویان و دانش‌آموزان هستند که در فصل‌های امتحانات و ماه رمضان مسابقات کم و متوقف می‌شود و میزان فعالیت ما در چند ماهه نخست سال کاهش می‌یابد مگر اینکه افرادی بر حسب علاقه سایر مسابقات را دنبال کنند و پیگیر امور ورزشی باشند، معمولا پس از ماه رمضان دوره‌های مسابقات استانی و کشوری آغاز می‌شود.

فارس: در نبود شما فردی جانشین شما برای پاسخگویی و انجام مصاحبه نبود؟ زیرا مصاحبه‌ها از خود شما بر روی خروجی سایت اداره کل ورزش و امور جوانان قرار می‌گرفت؟

تنها یک مصاحبه روز قدس برای 5 هزار بادکنک و دعوت از ورزشکاران انجام شد، ارجمند معاون اداره کل سئوالات و امور ورزشی و رویگر در مسائل فرهنگی پاسخگوی ارباب‌رجوع و یا خبرنگاران بودند.

فارس: وضعیت ورزش استان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سال گذشته یکی از بدترین سال‌ها از نظر اعتبارات بود و ما هم به عنوان یک دستگاه ورزشی به دلیل عدم تصویب بودجه لازم از سوی مجلس شورای اسلامی با مشکلاتی در استان کرمان مواجه بودیم و حتی برخی از اعتبارات گذشته نیز گرفته شد و از نظر بودجه در پایین‌ترین وضعیت ممکن قرار داشتیم.

لذا در سطح کشور نیز روند فعالیت‌های ورزشی کاهش یافت، مگر در زمینه‌هایی که توانایی جذب اسپانسر فراهم شده بود با این حال در کرمان کارهای قابل تحسینی مانند المپیاد کرمانیان برگزار شد که در نوع خود یک امر زیربنایی، پایه‌ای و آینده‌نگر برای نوجوانان بود که قطعا نتیجه آن را در سال‌های آتی در حوزه ورزش شاهد هستیم و امیدواریم با انجام برنامه‌ها و بودجه‌بندی‌های لازم توانایی رساندن ورزش استان به وضعیتی مطلوب و در خور شأن را داشته باشیم.

فارس: ساماندهی وضعیت ورزشگاه شهید باهنر کرمان از لحاظ جایگاه تماشاچی و بهبود چمن تا چه حد در دستور کار شما قرار گرفته است؟

وضعیت نامساعد چمن زمین را قبول ندارم و در این سه سال مدیریتی یک بار نشده که گلایه‌ای از چمن ورزشگاه شود با اینکه یکی از بهانه‌های تیم‌های بازنده پس از انجام بازی مساعد و هموار نبودن وضعیت چمن ورزشگاه است تا به حال اتفاق نیفتاده و مصاحبه‌ای ندیدید که یک مربی از چمن این ورزشگاه شکایت داشته باشد.

بحث شکسته بودن صندلی‌های ورزشگاه به علت تشنج‌های ایجاد شده حین مسابقات است که از سوی برخی تماشاگران این اقدام ناپسند انجام می‌گیرد و به دنبال جذب اعتبار برای مرمت و بازسازی آن هستیم.

فارس: چرا میان کارمندان رسمی و قراردادی اداره برای پرداخت پاداش نقدی در ماه رمضان تبعیض قائل شدید در حالی که فردی قراردادی ممکن است از نیروهای فعال باشد و وظیفه‌ای چند برابر نسبت به نیروهای رسمی انجام دهد.

این مبلغ به عنوان پاداش نبوده است و یک کمک رفاهی برای کارمندان محسوب می‌شد که بر اساس قانون به نیروهای رسمی بیشتر از نیروهای قراردادی تعلق می‌گرفت و این وسط بنده بی‌تقصیر و تابع قانون هستم، اما اگر بحث پاداش باشد، حرف شما را قبول دارم که ملاک سنجش میزان انجام فعالیت‌های افراد باشد و بر همان مقدار از آنها باید تقدیر شود.

فارس: با توجه به اعلام استعفای شما از عضو هیئت مدیره بودن باشگاه مس، شنیده‌هایی پیرامون امضای شما زیر چک‌های باشگاه مطرح شده است، آیا این موضوع صحت دارد؟

خیر، اگر چکی هم از جانب بنده امضا شده باشد به سه ماه پیش مربوط می‌شود و طی این مدت پس از استعفا به هیچ عنوان چنین کاری را انجام ندادم و دیگر مسئولیتی از این بابت ندارم.

================

گفت‌وگو از عباس آقاملایی

================

انتهای پیام/80011/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول