اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته آموزش هیئت پزشکی‌ ورزشی گیلان خبر داد

حضور 280 نفر در دوره‌های آموزشی هیئت پزشکی ‌ورزشی گیلان

مسئول کمیته آموزش هیئت پزشکی ‌ورزشی گیلان گفت: امسال تاکنون 280 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

حضور 280 نفر در دوره‌های آموزشی هیئت پزشکی ‌ورزشی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مریم اسدی صبح امروز در جلسه هیئت پزشکی ‌ورزشی استان با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی، اظهار کرد: محور این برنامه‌ها برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های ورزشی است.

وی، نحوه صحیح برخورد با آسیب‌های ورزشی را از دیگر محور برنامه‌های هیئت مذکور عنوان کرد و گفت: امسال استقبال شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی نسبت به سال گذشته رضایت‌بخش بوده است.

این مسئول، با بیان اینکه سال گذشته تعداد 180 نفر در دوره‌های آموزشی هیئت پزشکی‌ ورزشی استان شرکت کرده بودند، ادامه داد: امسال تاکنون 280 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند که این افزایش نشانه حضور پرشور شرکت کنندگان است.

وی، این آموزش‌ها را ویژه ورزشکاران، مربیان، معلمان ورزش و پزشک یاران استان عنوان کرد و افزود: در این دوره‌های آموزشی تلاش کرده‌ایم تا جدیدترین اطلاعات در پزشکی ورزشی، دوپینگ و آسیب‌های ورزشی را در اختیار شرکت کنندگان قرار دهیم.

اسدی، از تداوم برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی با کیفیت آموزشی بهتر در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد برای علمی‌سازی هر چه بیشتر ورزش در مدارس استان از اهداف هیئت مذکور است.

وی نقش معلمان را در تغذیه، ورزش صحیح و مناسب با وضعیت جسمانی دانش‌آموز و پیشگیری از آسیب‌های ورزشی بسیار تأثیرگذار خواند.

این مسئول، برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت گسترده‌تر در هیئت‌های شهرستان‌های گیلان را از برنامه‌های سال جاری هیئت پزشکی ‌ورزشی استان برشمرد.

مسئول کمیته آموزش هیئت پزشکی ‌ورزشی گیلان، پیشرفت این کمیته را نتیجه تلاش و همکاری تمام همکاران در هیئت پزشکی ‌ورزشی استان و نحوه درست اطلاع‌رسانی به مربیان و ورزشکاران عنوان کرد.

وی با مهم دانستن اصول ورزش، تصریح کرد: توسعه علمی ورزش باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اشتیاق معلمان ورزش استان برای آگاهی از مبانی پزشکی‌ ورزشی حوزه آموزش هیئت نیز راغب است دانش خود را در اختیار این عزیزان قرار دهد.

اسدی، پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در کودکان و نوجوانان، ورزش و بانوان، بهداشت و ورزش، دیابت و ورزش و آسیب‌های ورزشی در فوتبال را از دیگر دوره‌های آموزشی برگزار شده برشمرد.

وی، متذکر شد: دوره‌های آموزشی هیئت پزشکی‌ ورزشی شامل تغذیه ورزش و روزه‌داری، ورزش و بانوان، دوپینگ، بیماری‌های داخلی و ورزش، روانشناسی ورزشی و بهداشت روانی است.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول