اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

فطریه مردم محله‌محور جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: فطریه تعیین شده امسال در روز عید فطر به صورت محله‌محور جمع‌آوری می‌شود تا شاهد هزینه‌کرد آن در همان محلات باشیم.

فطریه مردم محله‌محور جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در نشست با جمعی از خیرین و حامیان ایتام در اردبیل اظهار داشت: امسال مصمم هستیم تا فطریه‌های جمع‌آوری شده را در قالب پایگاه‌های محله‌ای و منطقه‌ای به سرعت جمع‌بندی کرده و به هیئت امنای همان محلات دهیم تا با شناسایی خانواده‌های نیازمند توزیع زکات فطریه را انجام دهند.

وی تصریح کرد: البته در میعادگاه‌های نماز عید فطر صندوق‌های جمع‌آوری فطریه مردم برقرار می‌باشد تا هموطنان بتوانند فطریه خود را به همراه سایر نذورات و کفاره روزه‌های گذشته و همچنین اشکالات به وجود آمده در روزه‌داری جمع‌آوری و تقدیم خانواده‌های نیازمند کنند.

زلالی با اعلام اینکه حامی‌یابی برای سه هزار یتیم در سطح استان اردبیل انجام شده و دو برابر ایتام، حامی در سطح استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: حامی‌یابی برای ایتام آل محمد در ماه مبارک رمضان انجام شد که موفق شدیم برای تعدادی از ایتام حامیانی را جذب کنیم تا رفع نیازمندی آنها صورت بگیرد.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح بیمه آتیه ایتام برای اولین بار در استان اضافه کرد: این طرح در راستای مدیریت کمک هزینه‌های پرداختی ایتام از سوی خیرین و حامیان است که از حساب آنها کسر و به عنوان بیمه آتیه در حساب بیمه قرار گرفته می‌شود تا بعد از رسیدن به سن تکلیف بتوانند از مبالغ مورد نظر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در سطح استان چهار هزار یتیم سازماندهی شدند و 12 هزار حامی حمایت مالی و معنوی از این ایتام را عهده‌دار شدند، بیان کرد: مبالغ اندک حمایتی ایتام که از رقم 75 هزار تومان تجاوز نمی‌کند، سبب شده تا ما همچنان به فکر جذب حامیان باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان با یادآوری اینکه پنج درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: ‌رویکرد اصلی ما حمایت جدی از مددجویان و رساندن آنها به مرز خودکفایی است.

زلالی افزود: حامیان بیش از 33 میلیارد ریال به ایتام کمک کردند که به نظر می‌رسد در ادامه سال این کمک‌ها افزون‌تر شود.

انتهای پیام/62007 /ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول