اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طارم:

1800 خانوار زیرپوشش کمیته امداد طارم هستند

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طارم گفت: یک‌هزار و 800 خانوار زیرپوشش این نهاد در این شهرستان هستند.

1800 خانوار زیرپوشش کمیته امداد طارم هستند

عمران صفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی یک نهاد است که با تدبیر امام راحل و به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در روزهای آغازین پیروزی انقلاب تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف تاسیس کمیته امداد امام خمینی تامین عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی بوده است، اضافه کرد: پس از آغاز به فعالیت این نهاد با اقدامات انجام شده توسط امدادگران و کمک‌هایی که خیرین انجام داده‌‌اند، اقدامات مطلوب و قابل توجهی در راستای بهره‌مندی اقشار آسیب‌پذیر جامعه انجام شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طارم با اشاره به گروه‌های مددجویی که جامعه هدف این نهاد هستند، تصریح کرد: خانواده‌های زیرپوشش این نهاد در قالب طرح مددجویی شامل (زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام و از کارافتادگان) در قالب طرح شهید رجایی (شامل خانواده‌های نیازمند بالای 60 سال روستایی) هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در حال حاضر یک‌هزار و 854 خانواده زیر‌پوشش کمیته امداد طارم هستند، اضافه کرد: طی تیر‌ماه امسال 836 میلیون و 100 هزار ریال به این تعداد خانوار مستمری پرداخت شده است.

صفری با بیان اینکه سالانه اقدامات بسیاری در حمایت از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد انجام می‌شود، افزود: خدمات بهداشتی و بیمه خدمات درمانی، خودکفایی و اشتغالزایی، خدمات مسکن و ساختمان، خدمات فرهنگی و آموزش، خدمات جهیزیه و هزینه ازدواج و حمایت از آسیب‎دیدگان از جمله خدماتی است که در طول سال به مددجویان این نهاد ارائه می‌شود.

وی ارائه خدمات حقوقی و قضایی، آزادی زندانیان نیازمند، خدمات مددکاری و مشاوره، اکرام و حمایت ایتام و پرداخت وام قرض‌الحسنه را از دیگر اقدامات این نهاد در حمایت از مددجویان عنوان کرد و گفت: با رویکردهای جدید کمیته امداد خدمات این نهاد به صورت هدفمند و با در نظر گرفتن نیازهای خانواده‌ها به آنها ارائه می‌شود.

*حمایت کمیته امداد طارم از 395 دانش‌آموز

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طارم در ادامه به حمایت این نهاد از 395 دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: سالانه خدمات مختلفی در حمایت از این گروه ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: از جمله حمایت‌هایی که به صورت سالانه از دانش‌آموزان مددجو صورت می‌گیرد، پرداخت هزینه خرید و تهیه لوازم مورد نیاز از قبیل پوشاک به دانش‌آموزان است.

صفری با اشاره به اینکه ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان مددجو از جمله اهداف کمیته امداد در راستای حمایت از دانش‌آموزان مددجوی این نهاد است، اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در مباحث مختلف از قبیل پیشگیری از اعتیاد و اعتقادی و دینی از جمله دوره‌هایی است که توسط کمیته امداد اجرا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات کمیته امداد به منظور مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زیر‌پوشش این نهاد گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، اردوهای تفریحی و مسابقات مقاله‌نویسی برای این گروه و همچنین ایجاد زمینه و بستر مناسب برای اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل شده زیر‌پوشش این نهاد از دیگر اقداماتی است که توسط کمیته امداد شهرستان طارم انجام می‌شود.

انتهای پیام/73005/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول