اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج معارف قرآنی

دومین جشنواره قرآنی کمیته امداد قروه برگزار شد

دومین جشنواره قرآنی دانش آموزان عضو کانون فرهنگی تربیتی ولایت قروه برگزار شد.

دومین جشنواره قرآنی کمیته امداد قروه برگزار شد

مدیر کانون فرهنگی و تربیتی ولایت قروه ظهر امروز در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به شرکت 230 دانش‌آموز در این جشنواره قرآنی گفت: این جشنواره با شرکت  130 دانش‌آموز دختر و 100 دانش‌آموز پسر در سه مقطع تحصیلی و نیز بازماندگان از تحصیل و مادران سرپرست خانوار برگزار شد.

خدیجه مخدومی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای فرهنگ بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی و ترویج آن در بین خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد است.

وی دیگر اهداف این جشنواره قرآنی را تشویق مددجویان کمیته امداد در راستای ارتقای سطح قرآنی آنان، ایجاد روحیه نشاط و تعالی در سایه قرآن، استعدادیابی و جهت‌دهی به استعدادهای برتر، گشودن دریچه‌ای جدید و نگاهی نو به قرآن از نظر مددجویان و تشکیل بانک اطلاعاتی قرآنی عنوان کرد.

مخدومی با بیان اینکه هم اکنون بانک اطلاعاتی قرآنی این کانون، 230 نفر عضو دارد، اظهار داشت: این افراد تا کنون موفق به حفظ قرآن کریم از یک تا 8 جزء شده‌اند.

وی اظهار داشت: شرکت کنندگان در این طرح در بخش قرآن و احکام، در رشته‌های قرائت، ترتیل، تجوید، اذان و سبک زندگی آموزش‌های قرآنی را فرا گرفتند.

مخدومی با بیان اینکه افراد برتر این جشنواره به جشنواره استانی راه خواهند یافت تصریح کرد: مرحله استانی این جشنواره در بخش برادران مرداد ماه امسال به میزبانی قروه برگزار خواهد شد که برگزیدگان آن به جشنواره کشوری در شهریورماه سال‌جاری راه خواهند یافت.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های کانون  فرهنگی تربیتی ولایت قروه، گفت: تابستان امسال 400 نفر در 17 رشته متنوع فرهنگی، هنری، آموزشی، قرآن و آموزش‌های مهارتی، در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت شرکت کردند.

مخدومی گفت: از این تعداد 80 نفر در رشته‌های علمی، آموزشی و هنری و 100 نفر در رشته‌های مهارتی شرکت دارند.

مدیر کانون فرهنگی و تربتی ولایت قروه افزود: به شرکت‌کنندگان در دوره‌های مهارتی، مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر از سوی مرکز فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود که مددجویان زیرپوشش نهاد پس از آن می‌توانند با برخورداری از تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد، برای خود اشتغال ایجاد کنند.

انتهای پیام/79009/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول