اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی خبر داد

آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس

صابر پرنیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی سلماس می‌تواند باعث شکوفائی اقتصادی استان آذربایجان غربی به ویژه شهرستان سلماس شود.

وی تصریح کرد: مطالعات امکان‌سنجی این منطقه انجام شده و با تهیه نقشه کاداس و انجام مطالعات زیست محیطی و دریافت زمین مورد نیاز از منابع طبیعی عملیات اجرایی این منطقه آغاز خواهد شد.

پرنیان با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی مصمم به عملیاتی نمودن منطقه ویژه اقتصادی سلماس است، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت سریع کارها نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط هستیم.

وی یادآور شد: شهرک‌های صنعتی از لحاظ جایگاه و ساختار در تولید و اشتغال نقش ویژه‌ای دارند و نیز نقش اساسی در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صنایع ایفا می‌کنند.

پرنیان با بیان اینکه بخش مهم و عمده زیرساخت‌های استان آذربایجان غربی در وضعیت مطلوبی است، ادامه داد: وجود دو عدد فرودگاه در استان آذربایجان غربی، راه‌های دسترسی راه‌آهن، گاز، فیبر نوری و شهرک‌های صنعتی متعدد همانند شهرک فناوری و ... شاهد این ادعا است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود و ظرفیت‌‌های استان آذربایجان غربی مخصوصا ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی و هم‌جواری با چند کشور به جایگاه واقعی اقتصادی، تولیدی و صنعتی خود نرسیده و نیازمند جهش بزرگی بوده که با همکاری بخش خصوصی و دولتی با همدیگر استان آذربایجان غربی را به جایگاه واقعی خود و ظرفیت مورد نظر برساند.

پرنیان با تاکید بر اینکه راه نجات کشور در شرایط کنونی تولید و حمایت از صنعتگران داخلی است، افزود: مقام معظم رهبری نیز توجه ویژه‌ای به این امر دارند و با توجه به نامگذاری‌های پنج سال اخیر می‌توان به اهمیت بحث‌های اقتصادی و حمایت از تولید داخلی پی‌برد.

انتهای پیام/61005/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول