اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل خبر داد

افزایش ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی توسط مودیان

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت:‌ ما امسال با افزایش ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی به ویژه گرایش مودیان به ارائه اظهارنامه الکترونیکی که نشان از ظرفیت بالای این حوزه دارد، روبرو بودیم.

افزایش ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی توسط مودیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول نوپرور ظهر امروز در جلسه هماهنگی نحوه وصول درآمدهای مالیاتی در استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه بخش عظیمی از درآمدهای کشور و به تبع آن استان اردبیل از محل وصولی مالیات‌هاست که در سال‌های اخیر سال به سال این وصولی‌ها افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه سال گذشته از 147.5 میلیارد تومان مجموع درآمدی استان حدود 117 میلیارد تومان درآمد مالیاتی بوده است، عنوان کرد:‌ امسال پیش‌بینی می‌کنیم معادل 188 میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سطح استان کسب کنیم.

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل پرداخت مالیات را مشارکت در ارائه خدمات مطلوب‌تر و مناسب‌تر در عرصه‌های مختلف توصیف کرد و گفت: این منابع درآمدی صرف پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و در مجموع عمران و آبادانی مناطق مختلف می‌شود که در کنار کمک‌های دولتی این امر خود می‌تواند بهترین کمک‌کار در سطح استان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و آبادانی باشد.

نوپرور با یادآوری اینکه باید فرهنگ مالیات در جامعه اصلاح شود و این اصلاح با تغییر ساختار نظام مالیاتی در سال‌های اخیر در حال شکل‌گیری است، بیان داشت:‌ ما با سه مشکل اساسی شامل قوانین مالیاتی، شیوه اجرا و فرهنگ مالیاتی روبرو بودیم که در سال‌های اخیر قدم‌های خوبی برای اصلاح قوانین مالیاتی اجرا شده ولی فرهنگ مالیاتی همچنان در جامعه با تنگناها و مشکلاتی روبرو است.

این مسئول افزود: ‌امیدواریم مردم خود راغب به پرداخت مالیات باشند و از این شیوه پرداختی به عنوان یک حرکت اکراه‌آمیز و اجبارآمیز استفاده نکنند بلکه با اعتماد و اطمینان‌بخشی در این مسیر گام برداشته و خود علاقمند به پرداخت مالیات باشند.

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل به ضرورت پرداخت الکترونیکی مالیات‌ها با ارائه اظهار‌نامه‌های الکترونیکی اشاره کرد و ادامه داد: ‌دارندگان شماره و کد مالیاتی می‌توانند با مراجعه به سامانه مورد نظر از شیوه‌ها و الگوهای در نظر گرفته شده برای تهیه و پرداخت اظهارنامه‌های مالیاتی و پرداخت آنها اقدام کنند.

نوپرور از کاهش شکایات و اعتراضات مردمی به نحوه محاسبه و همچنین صدور مبالغ مالیاتی خبر داد و گفت:‌ با الکترونیکی شدن سیستم و دریافت کد رهگیری برای صاحبان کالا و نظام‌های اقتصادی این مسئله به سرعت کاهش یافته و ماموران ما نیز کمتر مرتکب اغماض در حق مودیان می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود تصریح کرد: با پایان مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی موفق به دریافت 77 هزار فقره اظهارنامه الکترونیکی شدیم که قطعا صاحبان این اظهارنامه‌ها می‌توانند از تسهیلات مورد نظر استفاده کنند.

انتهای پیام/62004/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول