اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مسکن مهر؛ چهره خوش دولت برای مردم قزوین

اجرای پروژه مسکن مهر استان قزوین تا حد گسترد‌ه‌ای توانست روند خدمت‌رسانی را مضاعف کرده و در تأمین سرپناه برای زوج‌ها و خانواده‌های جوان مؤثر باشد.

مسکن مهر؛ چهره خوش دولت برای مردم قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین خدمات، طرح‌ها و پروژه‌های جهادی و ممتاز دولت‌های نهم و دهم در بخش‌ها و حوزه‌های گوناگون طی هشت سال گذشته همواره ستودنی و قابل تقدیر برای همگان اعم از قشر مستضعف و متوسط جامعه بوده است.

پروژه‌های مرتبط با ساخت، احداث و بهره‌برداری از مسکن و واحد‌های مهر البته چهره متمایز‌ و بی‌نظیر‌تر را از منظر انجام کار بین دیگر طرح‌های بزرگ ملی و کلان دولت به خود اختصاص داده است.

اعتبار کنونی که به واسطه توجه کارگزاران و خدمتگزاران طی سالیان اخیر به بخش‌های مربوط به مسکن کسب شده فراتر از حد و تصوری است که بتوان بر آن فرض گرفت و محدوده‌ای را برای آن مشخص کرد چنانچه عزم مسئولان در نقاط مختلف کشور نیز بر تلاش، روحیه خودباوری و تزریق خدمت مسکن و ساخت سرپناه برای جوانان و خانواده‌های ایرانی بوده است.

عملیات‌های مرتبط با گسترش، ایجاد و تحویل واحد‌های مسکن مهر دولت هم‌پای نواحی، شهرستان‌ها و دور‌ترین نقاط دیگر کشور در استان قزوین نیز طی سه سال اخیر مهیا و آغاز شده است.

حساسیت عملیات‌های سنگین مربوط به نقشه‌برداری، تهیه قطعات مناسب زمین، تهیه مصالح، نیروی انسانی، تزریق اعتبار، تهیه نقشه مدون، تعامل با دیگر دستگاه‌ها و تعریف شرایط انجام کار برای انجام جهاد خدمت‌رسانی در حوزه ساخت مسکن در سطح شهرستان‌ها و نواحی استان قزوین بسیار سریع‌تر از آنچه در تصور می‌گذشت صورت گرفت و کار ساخت مجتمع‌های مسکن مهر یکی پس از دیگری آغاز شد.

عملیات تحویل نخستین واحد‌های مسکن مهر استان قزوین از حدود دو سال قبل به متقاضیانی که پیشتر عملیات‌های ثبت‌نامی خویش را برای دریافت خانه‌های مهر با پرداخت مبالغ انجام داده‌ بودند به انجام رسید و برگ زرینی بر افتخارات دولتمردان و نمایندگان آنان در این استان ثبت شد.

ساخت و افتتاح واحد‌های مسکن مهر دولت دهم در شهرستا‌ن‌های قزوین، آبیک، البرز، بویین زهرا، تاکستان و آوج با جدیت و انگیزه مضاعفی در حال اتمام بوده و بسیاری از این واحد‌ها تا به امروز با همت مسئولان و تزریق بودجه‌های لازم به مرز و مرحله بهره‌برداری و تحویل به صاحبان آنها رسیده است.

شهرستان تاکستان در 35 کیلومتری مرکز شهر قزوین نیز به عنوان دومین نقطه شهری دارای جمعیت متراکم استان قزوین و توسعه یافته از مناظر گوناگون تاکنون از نعمت ساخت و بهره‌برداری از واحد‌های مسکن بی‌نصیب نمانده و چند سایت مسکن در حاشیه این شهر  هم‌اکنون به مرز تحویل و بهره‌برداری خود نزدیک می‌شود.

مسکن مهر تاکستان با جدیت دنبال می‌شود

فرماندار تاکستان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان به اهمیت خدمات و کار‌های درخشان دولت‌های نهم و دهم در شهرستان تاکستان پرداخت و اظهار داشت: طرح ایجاد و پیگیری برای ساخت واحد‌های مسکن مهر در مجموعه شهرستان تاکستان جزو ارزنده‌ترین خدمات و طرح‌ها طی سالیان متمادی در این شهرستان بوده است.

علی اکبریان ابراز داشت: ساخت و توسعه طرح‌های مرتبط با بخش‌های مسکن در شهرستان تاکستان از سال‌های ابتدایی عمر دولت نهم در این شهرستان آغاز شده و هم‌اکنون با جدیت نیز دنبال می‌شود.

وی به کارآمدی و توانایی واحد‌های مسکن مهر در تأمین مسکن و سرپناه برای زوج‌های جوان اشاره و تصریح کرد: با عزم و اراده‌ای که توسط دولت در شهرستان تاکستان در خصوص آبادانی، عمران و توجه به زیرساخت‌های مهم صورت گرفته است می‌توان به آینده و درخشش این شهرستان امیدوار‌تر بود و مقدمات جهش و توسعه را مهیا کرد.

انجام حمایت‌های لازم از اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مسکن مهر نیز البته نکته‌ای در حاشیه این گفتار است که باید مورد اشاره قرار گیرد چراکه انجام عملیات با چنین سطح وسعت در جای جای نقاط نیازمند هماهنگی‌، کار مشترک و بی‌وقفه می‌باشد.

سهمیه 37 هزار واحدی مسکن مهر در قزوین

معاون عمرانی استاندار قزوین نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان پیرامون فعالیت‌های حوزه مسکن مهر استان قزوین عنوان کرد: سهمیه مسکن مهر استان قزوین در حدود 37 هزار واحد بوده است که 55 هزار واحد کار اجرایی آن در سطح استان قزوین آغاز شده است و این مهم نشا‌ن‌دهنده ظرفیت‌پذیری و استعداد استان قزوین است.

بهره‌برداری 14 هزار مسکن در سفر رئیس جمهور سابق به قزوین

منوچهر حبیبی در خصوص میزان بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن مهر قزوین ادامه داد: 14 هزار واحد مسکن مهر استان قزوین در سفر قبلی ریاست جمهوری سابق افتتاح شد و 20 هزار واحد نیز آماده بهره‌برداری و تحویل به مردم قزوین است.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری قزوین با اشاره به آماده‌سازی دو هزار واحد مسکن در شهرستان تاکستان عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به دو هزار واحد مسکن تاکستان آماده تحویل بوده و مردم، متقاضیان و کسانی که از قبل ثبت‌نام کرده‌اند ضمن معرفی به بانک و اداره ثبت احوال می‌توانند وام‌هاشان را قسط‌بندی کرده و واحدهای خویش را تحویل گیرند.

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: همچنین بخشی از کار آماده‌سازی مسکن مهر تاکستان بر زمین مانده است که ظرف یک تا دو هفته آینده توسط شهرداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اتمام رسیده و مسکن‌ها تحویل مردم می‌شود.

حبیبی ادامه داد: همچنین معاونت امور عمرانی استاندار قزوین مکلف است تا نسبت به احداث واحد‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی شامل مسجد و اماکن دیگر برای تمام واحدهای مسکن مهر دور از شهر اقدام کرده و مسجد سایت دو هزار واحدی مسکن مهر تاکستان نیز هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی ابراز کرد: تمام واحد‌های مسکن مهر استان قزوین تا پایان سال جاری واگذار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی سطح استان قزوین روند عادی و طبیعی خود را طی می‌کند، ابراز داشت: پروژه‌های عمرانی استان قزوین شامل بیمارستان‌ها، راه‌های آسفالت، مسکن مهر و گازرسانی بر اساس اولویت‌بندی در دستور کار قرار داشته و برای تحقق آن‌ها تلاش می‌شود.

حبیبی سیاست دولت و دست‌اندرکاران اجرایی را در سال جاری تکمیل سریع‌تر پروژه‌های نیمه تمام دانست و اظهار داشت: بیش از یک‌هزار و 500 پروژه نیمه‌تمام در سطح استان قزوین وجود دارد و تنها تعداد اندکی از پروژه‌ها به صورت جدید در سطح استان آغاز شده است.

گفتنی است انجام خدمات، و اعمال ماندگار دولت در استان قزوین طی این چند سال مانند اندیشه و عملی نیک، پسندیده و قابل ستایش در اذهان مردم و شهروندان استان قزوین در جای جای نقاط روستایی و شهری این استان باقی مانده و گواهی بر روحیه جهادی، عزم ملی و امید پولادین خدمتگزاران نهم و دهم به ویژه در استان قزوین به حساب می‌آید.

انتهای پیام/77005/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول