اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فریدن خبر داد

بهره‌برداری 635 منزل مسکونی طرح خرده مالکین مسکن مهر در فریدن

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فریدن گفت: 635 منزل مسکونی طرح خرده مالکین مسکن مهر در فریدن به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری 635 منزل مسکونی طرح خرده مالکین مسکن مهر در فریدن

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدن، علی اصغری پیش از ظهر امروز به استقبال مردم از این طرح اشاره داشت و گفت: تعداد 696 نفر در این طرح معرفی شده و از این تعداد 635 نفر آنان موفق به اخذ تسهیلات و احداث واحد مسکونی شدند.

وی افزود: طرح بهسازی مسکن با هدف بهبود کیفیت ساخت و ساز مسکن و بافت روستایی و ارتقای ایمنی بهداشتی، رفاه و آسایش روستاییان از سال 1374 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد و 2 هزار نفر از تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی در شهرستان فریدن استفاده کردند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فریدن از سال 84 تا تیر ماه 1392 تعداد 600 واحد و در بخش مرکزی شهرستان فریدن تعداد یک هزار و 400 واحد مسکن روستایی از طرح ویژه مقاوم سازی استفاده کرده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: این تسهیلات در اوایل به صورت جزیی به واحدهای خسارت دیده پرداخت می‌شد و نظارت آن بر عهده ناظر فنی بنیاد مسکن بود، اما در ادامه به لحاظ کنترل بیشتر و دقت در اجرا به نظام فنی مهندسی روستایی واگذار شد و نظارت همه واحدها توسط این ناظر انجام می‌شد.

اصغری تاکید کرد: جهت شتاب بخشیدن به روند تبدیل ساختمان‌های کم دوام به بناهای مستحکم برنامه ریزی جدیدی صورت گرفت که در این برنامه ریزی به طرح بهسازی مسکن روستایی یا مقاوم سازی در سال 1384 به تصویب دولت رسید.

وی اذعان داشت: این طرح در قالب طرح جامع مسکن روستایی، طرح ویژه بهسازی روستایی سالانه به تعداد 200هزار واحد در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر 12 هزار نفر پرداخت تسهیلات مرحله‌ای برحسب پیشرفت کار پرداخت شود.

انتهای پیام/2301/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول