اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ردپای غول‌های امپریالیسم در رسانه‌های مطرح دنیا

ردپای غول‌های امپریالیسم بر رسانه‌های جهانی امروز مشخص بوده و در مقابل رسانه‌های داخلی نیز باید در راستای مقابله با اشاعه اندیشه‌های فاسد ایستادگی کنند.

ردپای غول‌های امپریالیسم در رسانه‌های مطرح دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین تهیه خبر و انتشار در فضای مجازی امروز با حساسیت‌های خاص پیوند خورده و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی بسیار پیچیده‌تر از نشر یک سوژه و یا خبر در صحنه‌های خبری دیگر است.

سلطه بنگاه‌ها و غول‌های دروغ‌پراکنی وابسته به جریان‌های معاند و ضد اسلامی که دشمنی‌های آنها با ریشه‌های پولادین انقلاب اسلامی همواره به شکست منجر شده است بر عرصه خبر امری غیر قابل کتمان و بدیهی تلقی می‌شود.

تسریع در نگارش خبر، فرآوری گزارش و مطالب متنوع از حوزه‌های مختلف و بهره‌گیری از تکنیک‌های برجسته و ارزش‌دهی به اخبار و تکرار در انتشار جزو راهکار‌های امپریالیسم‌های رسانه‌ها و مطبوعاتی در جهان است که به این واسطه نسبت به رسانه‌های دیگر برتری پیدا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا به اهمیت اطلاع‌رسانی و پیغام‌برداری پرداخت و اظهار داشت: امروز با توجه به حساسیت امر خبر، گزارش‌دهی و مخابره اطلاعات از سطح جامعه امر خبر و بنگاه‌های خبری نیز مطرح شده و مورد اشاره قرار گرفته است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام‌ حسین (ع) شهرستان بویین زهرا افزود: خبرگزاری‌ها و امپراطوری‌های خبری جهانی به واسطه داشتن تریبون‌های مختلف اخبار خویش را در وسعت جهانی از طریق رسانه‌های مجازی انتشار داده و آن را به خورد مخاطبان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ارایه اخبار ناصحیح و کاذب بنگاه‌های دروغ‌پراکنی غربی و اروپایی توانسته تا مدیریت جهانی را تحت تأثیر خویش قرار دهد، ابراز داشت: اهمیت موضوع خبر و بحث اطلاع‌رسانی همواره از دو محور بررسی شده و مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام‌ حسین (ع) شهرستان بویین زهرا با تقدیر از شاهکار رسانه ملی در زمان انتخابات و کمک به تحقق حماسه بزرگ سیاسی تصریح کرد: کار ارزشمند رسانه ملی در برهه‌های حساس و برابر رسانه‌های دروغ‌پراکن خارجی همواره شایسته و در خور تحسین بوده است.

شجاعی‌مهر به ضرورت نظارت و مطالعه دقیق‌ اخبار در صحنه کنونی پرداخت و خاطرنشان کرد: تداوم رسالت خبرنگاران امروز با پایبندی آنان به آموزه‌های مطرح دینی و تبعیت از گفتمان انقلاب اسلامی محقق شده و به بار می‌نشیند.

پیدایش فضای مجازی و اینترنت طی دو دهه اخیر در تسریع، ازدیاد و پوشاندن و سیطره بر حوزه اخبار تأثیر و تعمیق بسیار ویژه‌ و مهمی را داشته است.

دشمنان و معاندان جمهوری اسلامی که در عرصه‌های مختلف جنگ نرم از ابتدای پیروزی جنگ تحمیلی وارد شده و نقش‌آفرینی داشته‌اند این بار با پیداش و گسترش استفاده از فضای وبلاگ‌، سایت‌ها و پایگاه‌های متعدد اینترنتی به سمت و سوی تحت شعار قرار دادن جمهوری اسلامی در این فضا روی آورده و در تلاش برای عقب‌ راندن جامعه از آداب و سنن اسلامی هستند.

این موضوع هنگامی کامل مشخص می‌شود که بدانیم در تحولات و حوادث سال 88 معاندان و منافقان داخلی و خارجی بیشتری حجم استفاده از سرویس‌های مختلفی که شبکه‌های اینترنت و فضای در اختیار گذاشته را انجام داده و بر صحنه اغتشاشات موج‌سواری می‌کردند.

مرتضی امیری‌نژاد نیز در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا به اهمیت و جایگاه کار و جهاد در عرصه و فضای رسانه‌های آنلاین و مجازی پرداخت و اظهار داشت: کار و تکاپو در عرصه جنگ نرم و پیگیری امر نرم‌افزار طی سالیان اخیر مورد اشاره و حمایت رهبری فرزانه انقلاب اسلامی نیز قرار داشته و معظم‌له همواره تأکید خویش را بر روی حضور جوانان در چنین عرصه‌هایی قرار داده‌اند.

هادی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام‌ حسین (ع) شهرستان بویین زهرا افزود: هجمه‌های ناجوانمردانه و شوک سنگین دشمنان امروز دیگر نه از مرز‌های جغرافیایی بلکه از سوی مرز‌های دینی، اعتقادی و حتی سیاسی وارد شده و نفوذ پیدا می‌کند.

وی با اشاره به شبیخون ماهواره‌ای معاندان نظام اسلامی در فضای جهانی تصریح کرد: در حال حاضر 17 هزار و 666 ماهواره در سطح جهان فعال بوده و به انتشار و القای اطلاعات و مطالب مختلف می‌پردازند.

هادی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام‌ حسین (ع) شهرستان بویین زهرا افزود: امواج سه هزار شبکه‌ ماهواره‌ای در حال حاضر از طریق ابزار‌های خاص در جامعه ما قابل دریافت است.

وی عنوان کرد: 300 عنوان از تعداد سه هزار شبکه برون‌مرزی قابل دریافت در ایران مروج اندیشه‌های وهابیت و صهیونیستی بوده و تعداد 200 شبکه نیز مستقیم بر روی نابودی اذهان جوانان و نوجوانان جمهوری اسلامی تمرکز یافته و تلاش می‌کنند.

هادی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام‌ حسین (ع) شهرستان بویین زهرا ادامه داد: همچنین در حال حاضر تعدادی از شبکه‌های ماهواره‌ای در حوزه تولید موسیقی‌های ضد دینی، ترویج مد‌های غربی لباس و تجملات فعالیت داشته و توطئه می‌کنند.

امیری‌نژاد به ضرورت مقابله با شبیخون‌های مداوم و افسار‌ گسیخته رسانه‌های معاند ماهواره‌ اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت که انسجام، برنامه‌ریزی و آموزش خبرنگاران بسیجی سهم بسزایی را در شفاف‌سازی و انعکاس بیشتر اخبار داشته و در این راستا مهم و تأثیرگذار است.

پایش و رصد دقیق انواع تحولات و جریان‌سازی‌های مجازی در فضای اینترنتی به خوبی تاکنون نشان داده که تخریب باور‌ها، اندیشه‌های جوانان، زدودن و پایمال کردن گفتمان انقلاب مهمترین علت سیطره غول‌های امپریالیسم بر این عرصه و به تبع آن گسترش قارچ‌گونه و تکثر پایگاه‌های ضد دینی و مخالفت جمهوری اسلامی بوده است.

حسین رجبی نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا به جایگاه عملیات‌های رسانه‌ها و نقش اخبار در آگاه‌سازی و بیداری از اقلیم و وضعیت اجتماعی، سیاسی فرهنگی و دینی اجتماع‌های مختلف جامعه پرداخت و اظهار داشت: شهرستان بویین زهرا در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی با تأسیس پایگاه اطلاع‌رسانی اختصاصی توانسته رشد و جهشی بسیار ارزنده را تجربه کرده و موفق عمل کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام‌ حسین (ع) شهرستان بویین زهرا با تقدیر از خلق حماسه بزرگ و به یادماندنی ملی ایرانیان در 24 خرداد ماه اشاره کرد و افزود: ملت ایران از این پس در تلاش و تکاپو برای تحقق حماسه‌ای بزرگتر به نام حماسه اقتصادی بوده و در این وادی گام بر می‌دارد.     

رسالت اهالی مطبوعات، افراد و گروه‌های دارای رسانه‌، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، تحلیلی و اطلاع‌رسانی در هنگامه‌ای که جنگ اصلی بین حق و باطل در عرصه مجازی آمیخته و مصاف ابرقدرت‌ها برای درهم تنیدن فرهنگ انقلاب اسلامی در فضای اینترنت متمرکز شده بیشتر مشخص شده و معلوم می‌شود.

نهاد مقدس بسیج به عنوان پیشگام‌ترین نهاد در مبارزه مداوم و مصاف مستقیم با ابرقدرت‌های زورگوی جهانی امروز وارد میدان شده و با کمک و همیاری خبرنگاران پایبند و علاقه‌مند به رخداد‌های فرهنگی و دینی در عرصه جنگ سایبر با دشمنان پیکار کرده که در این راستا مسئولان دیگر نیز باید حساسیت‌ها را نسبت به پشتیبانی و حمایت از اندیشه‌های مطهر و اسلامی در فضای مجازی افزایش دهند.

انتهای پیام/77005/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول