اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

رسانه‌ها دست کتابخوانان را می‌گیرند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: با هدف تقویت فرهنگ مطالعه و خواندن کتاب‌های مفید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده می‌کنیم تا آنها یاریگر توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه باشند.

رسانه‌ها دست کتابخوانان را می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با جمعی از تلاشگران عرصه فرهنگ و رسانه در اردبیل اظهار داشت: طرح معرفی یک‌هزار کتاب برتر با همکاری اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و از طریق رسانه‌های استان به اجرا در می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر اساس نظر کارشناسان منابع استان‌ها، اساتید و فرهیختگان حوزه‌های مختلف و نیز فعالان عرصه کتاب و نشر، هزار کتاب برتر را شناسایی و به ادارات کل استان معرفی خواهند کرد تا از طریق رسانه‌های مختلف به مردم معرفی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین از مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در این طرح خبر داد و گفت: در نظر داریم تا طبق سیاست‌های نهاد، کتاب‌های برتر مولفان استان اردبیل را با کمک کارشناسان این اداره کل و فرهیختگان استان شناسایی و به اداره کل منابع جهت قرار گرفتن در لیست هزار کتاب برتر معرفی کنیم.

فرهمند امین با بیان جایگاه رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌های ارزشمند به مردم یادآور شد: در صورت تداوم همکاری رسانه‌ها، فرهنگ مطالعه و اثرات مفید آن در توسعه فرهنگی جامعه بیش از پیش در کشور محقق خواهد شد.

این مسئول با یادآوری اینکه با کمک اهالی رسانه می‌توان شاخص‌های ممتاز در حوزه کتاب و کتابخوانی را ترویج داده و توسعه و تقویت کرد، بیان داشت: ما امروز در عرصه کتاب و کتابخوانی هر چند با ضعف‌های زیر‌ساختی الکترونیکی روبرو هستیم اما با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های مکتوب و کار‌آمد دیجیتالی و اینترنتی می‌توان به شایستگی زمینه‌ها و بسترهای تقویت و توسعه کتاب و کتابخوانی را به عنوان یک فرهنگ ممتاز فراهم آورد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در سال‌های اخیر توفیقات خوبی را به دست آورده به طوری که علاوه بر تقویت مشارکت و حضور علاقمندان به کتاب در سایت کتابخوانان حرفه‌ای موفق شده است در رتبه‌بندی شرکت‌کنندگان این مسابقات و کسب عناوین نیز جایگاهی به مراتب مطلوب‌تر به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهمند امین در پایان سخنان خود رشد سرانه مطالعه مردم استان را دارای اهمیت خواند و تصریح کرد: تلاش نهاد کتابخانه‌های عمومی در مسیر نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین عموم مردم است.

انتهای پیام/62005/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول