اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان:

رسانه‌ها می‌توانند با معرفی جاذبه‌های گردشگری چهره منطقه را تغییر دهند

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: رسانه‌ها می‌توانند با معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری چهره منطقه را در اذهان عمومی تغییر دهند.

رسانه‌ها می‌توانند با معرفی جاذبه‌های گردشگری چهره منطقه را تغییر دهند

خسرو افسری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: سیستان‌و‌بلوچستان به لحاظ ظرفیت توریستی دارای توانمندی‌های منحصر به‌فردی است که در کمترین جای کشور مشابه آن یافت می‌شود، سواحل بسیار جالب و دیدنی چابهار چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نگاه به هر یک از نقاط استان یک ظرفیت ویژه و توانمندی خاص را نشان می‌دهد، افزود: تنها آتش‌فشان فعال و به عبارتی بام کشور در شهرستان خاش است و خیلی‌ها می‌خواهند این پدیده را ببیند، اینها نیازمند معرفی و اطلاع رسانی است.

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان در ادامه نقش رسانه در معرفی جاذبه‌های اکوتوریسمی استان را بی‌بدیل خواند و تصریح کرد: اصحاب رسانه تاکنون فعالیت‌های مثبت زیادی برای معرفی استان انجام داده‌اند، مستند‌های زیادی با حمایت صدا و سیمای مرکز استان صورت گرفته، اما فعالیت در این حوزه باید توسعه یابد زیرا می‌تواند چهره استان را تغییر دهد.

این مسئول با متنوع خواندن تنوع زیستی استان، ادامه داد: برخی گونه‌ها برای نخستین‌بار در سیستان و بلوچستان شناسایی شده و فقط در اینجا زیست می‌کنند، علاوه بر اینها مناطق بکر و دست‌نخورده‌ای هم هنوز داریم که نیازمند کار، تلاش و فعالیت دو چندان است.

وی پایش استان برای محیط را دشوار ارزیابی کرد و ادامه داد: نیروی انسانی محیط زیست متناسب با وسعت استان نبوده و فعالیت در این طیف وسیع کار را برای ما سخت‌ کرده است.

عضو ستاد توسعه و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان وجود گونه‌های نادر در استان را نشان از تنوع اقلیمی و ظرفیت‌‌های فراوان در بحث اکوتوریسم عنوان کرد و اذعان داشت: بالای 100 گونه خزنده، 65 گونه پستاندار و بیش از 330 گونه پرنده شناسایی شده، در حیات‌وحش استان زیست می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان تبعات منفی خشکسالی را برای زیست بوم استان جبران ناپذیر خواند و اذعان داشت: خشکسالی صدمات و لطمات جبران ‌ناپذیری به محیط زیست منطقه وارد کرده و شرایط مدیریتی در این بخش را دشوار ساخته است.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول