اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

داروهای بیماران خاص قزوین زیرپوشش تأمین اجتماعی قرار گرفت

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: داروهای بیماران خاص استان زیر پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفت.

داروهای بیماران خاص قزوین زیرپوشش تأمین اجتماعی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، حسن کاشی ظهر امروز در جلسه کمیته بیماران خاص استان قزوین اظهار کرد: 600 قلم دارو زیرپوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته که داروهای بیماران خاص نیز جزو این اقلام است.

وی مسائل جدی بیماران خاص را در استان قزوین شامل تأمین دارو، هزینه درمان، مراکز خدمات‌رسان و نوع خدمات دانست و افزود: در این کمیته با تشکیل جلسات مختلف هر کدام از موضوعات و مشکلاتی که بیماران انجمن‌ها با آن‌ها مواجه هستند، به طور مجزا مطرح می‌شود تا با تدوین راهکارهایی در راستای حل مشکلات این بیماران تصمیماتی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: در وهله نخست باید بیماران خاص و صعب‌العلاجی که حتی بیمه پایه نیز نیستند، زیر پوشش قرار گیرند تا مسئله تأمین دارو برای آن‌ها حل شود.

این مسئول با بیان اینکه بیمه سلامت باید طی نامه‌ای تمام شرایط زیر پوشش قرار گرفتن این بیماران را به دفتر اجتماعی استانداری اعلام کند، خاطرنشان کرد: انجمن‌ها نیز باید لیست این بیماران را تهیه و اعلام کنند تا با پرداخت هزینه‌ای ناچیز یا به صورت رایگان، خود بیماران و خانواده‌هایشان زیر پوشش بیمه پایه قرار گیرند و تا پایان مرداد ماه سال جاری باید با تلاش جهادی مسائل مربوط به این مشکل بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان حل شود.

کاشی ارائه راهکارهایی برای جلب کمک‌های مردمی از خیران و افراد متمول استان را ضروری اعلام کرد.

وی ادامه داد: باید با یک برنامه منسجم پیش‌نویسی طراحی و تهیه شود تا با راهکارهای منطقی و درست مشارکت افراد متمول و خیران استان که تعداد آن‌ها هم کم نیست، جلب شود.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اضافه کرد: مطلوب است تمام این کمک‌ها در صندوقی جمع‌آوری شود تا مبالغی که از این طریق حاصل می‌شود، با قید اولویت و فوریت، برای تأمین دارو و نیازهای درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان به انجمن‌های استان پرداخت شود.

کاشی در خصوص فعالیت و اهمیت وجود سمن‌ها در استان قزوین گفت: سمن‌هایی که در استان به فعالیت مشغول هستند باید دارای مجوز قانونی باشند؛ زیرا اگر این نهادهای مردمی به شکل مناسب به فعالیت بپردازند قادر هستند بسیاری از مشکلات بیماران را حل کنند.

وی ادامه داد: در صورتی هم که سمن‌ها به صورت غیرقانونی به این کار بپردازند، تخلف محسوب شده و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

در این جلسه اعضا و مسئولان کمیته‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج به بیان مشکلات و ارائه پیشنهادهایی در خصوص حل معضلات این بیماران در استان قزوین پرداختند.

همچنین مقرر شد؛ جلسات بعدی این کمیته با فاصله زمانی کوتاه و به طور مستمر برای طرح، رسیدگی و ارائه راهکار برای حل مشکلات بیماران خاص و صعب‌العلاج استان قزوین تشکیل شود.

انتهای پیام/77011/ز/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول