اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

خبرنگار؛ دردنگار پر درد

آیا با خبرنگاران که این روزها در جامعه عامل اصلی نگارش آلام مردم هستند برخوردی متناسب با شأن و شخصیتشان می‌شود و آیا به این دردنگاران پردرد آن طور که باید اهمیت و بها داده می‌شود.

خبرنگار؛ دردنگار پر درد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، مدت زمان طولانی است که شعار تکریم ارباب‌رجوع سرفصل کاری ادارات و نهادهای دولت جمهوری اسلامی ایران شده و می‌توان گفت تا حد زیادی گله‌مندی مراجعه‌کنندگان به ادارات از برخورد کارمندان کاهش یافته است.

درست است که می‌گویند این احترام باید متقابل باشد و برخورد مراجعه کننده نیز بی‌تاثیر نیست، اما سعه صدر کارمند باید خیلی زیاد باشد تا واژه تکریم معنا پیدا کند.

اما در این میان خبرنگاران همیشه برای تهیه خبر و گرفتن گزارش از نحوه برخورد کارمندان با ارباب‌رجوع چه محسوس و چه نامحسوس وارد ادارات می‌شوند و به این مهم می‌پردازند.

گفتیم خبرنگاران، آیا با خبرنگاران برخوردی متناسب با شأن و شخصیت آنها می‌شود.

همیشه مشاهده شده در برنامه‌های مستند تلویزیونی خبرنگاری دوربین و میکروفون به دست وارد جایی می‌شود، اما مورد هدف قرار می‌گیرد یا در آن محل با او همکاری نمی‌شود یا از آن محل بیرون می‌شود و یا اجازه فیلم گرفتن داده نمی‌شود.

و آن خبرنگار چون به اینگونه برخوردها عادت دارد، صبر پشتوانه موفقیت در کارش است یا بعدا مراجعه می‌کند و یا می‌بیند دیگر راهی نیست، قید تهیه آن گزارش را می‌زند و به طور مکتوب اما مستند و با منبع معتبر خبر را برای محل مورد نظر می‌فرستد.

در این میان توقع خبرنگاران از برخورد مدیران خودشان چگونه است.

تفاوت گذاشتن بین همکاران خبرنگار، برخورد تند و توهین‌آمیز مدیری که تازه وارد یک واحد بزرگ خبری شده و در کوچک کردن یک خبرنگار تبحر زیادی دارد و سبب دل‌سردی و استعفای خبرنگاری می‌شود، نشان از چیست.

حتی اگر خبرنگار مدتی بنا به دلایلی کم کاری کرده است از او نمی‌پرسد، دلیل کم‌کاری این خبرنگار که سابقه خوبی در ارسال خبر و گزارش دارد چه بوده است، بعد قضاوت کند، اینگونه برخورد چه معنایی دارد.

واژه تکریم در این موضوع چه جایی دارد، آیا نباید از خودمان آغاز کنیم بعد به دنبال سوژه‌یابی برخورد مدیران و کارمندان ادارات با ارباب‌رجوع باشیم.

انتهای پیام/80016/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول