اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اصحاب رسانه با شهدا تجدید میثاق کردند

خبرنگاران رسولان دفاع از ارزش‌ها

خبرنگاران در جنگ نرم رسالت دفاع از کشور را با انعکاس صحیح اخبار و مبارزه با هجمه‌های دشمن به عهده دارند.

خبرنگاران رسولان دفاع از ارزش‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، همزمان با آغاز هفته خبرنگار جمعی از خبرنگاران همدانی به همراه مدیرکل ارشاد اسلامی استان با حضور در گلزار شهدای انقلاب اسلامی با آرمان‌های شهدای والامقام تجدید بیعت کردند.

سال 1377 طالبان با یورش به سفارت جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف، مأموران سفارت و محمود سامری خبرنگار مستقر در سفارت را به شهادت رساندند و از آن تاریخ به بعد هر ساله روز 17 مرداد در ایران به عنوان روز خبرنگار نامیده می‌شود. 

خبرنگاران همدان نیز هر ساله این روز را گرامی می‌دارند که از سال 91 با اهتمام اصحاب رسانه و اداره کل ارشاد اسلامی همدان، روز خبرنگار در همدان به هفته گرامیداشت مقام خبرنگاران تبدیل شده است.

امروز اصحاب رسانه همدان هفته بزرگداشت مقام خبرنگار را با حضور در گلزار شهدا و اهدای گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا آغاز کردند.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه سال 77 شهید محمود صارمی به همراه هشت نفر از مأمورین سفارت ایران در مزارشریف به دست طالبان به شهادت رسید اظهار داشت: از سال 77 روز 17 مرداد با تصویب شورای فرهنگ عمومی در ایران به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

خسرو بیات افزود: استان همدان برای دومین سال این روز را به هفته تبدیل کرده و آغاز هفته گرامیداشت مقام خبرنگار را با تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا آغاز می‌کند.

وی با اشاره به نقش اثرگذار اصحاب رسانه در دفاع از ارزش‌های کشور اضافه کرد: خبرنگاران با الگوگیری از شهدا، از آرمان‌های کشور ایران دفاع می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران در راستای اعتلای نظام تلاش می‌کنند ابراز داشت: روزی رسالت ما در حضور فعال در جنگ تحمیلی بود و امروز رسالت ما در مقابله با جنگ نرم متبلور می‌شود.

وی بیان داشت: دفاع از حیثیت کشور به عهده خبرنگاران است و آنها باید رسالت خود را در پاسداری از آرمان‌های نظام اسلامی به منصه ظهور رسانند.

بیات در ادامه به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام خبرنگار اشاره کرد و یادآور شد: 11 مرداد شرکت منسجم در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه، 12 مرداد برپایی نمایشگاه مطبوعات، 13 مرداد دیدار خبرنگاران با امام جمعه همدان، 14 مرداد دیدار با خانواده خبرنگاران فقید و روز 15 مرداد مراسم بزرگداشت مقام خبرنگار برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاری جزء 10 شغل سخت دنیا است تصریح کرد: خبرنگاری در بین این 10 شغل به عنوان دومین شغل سخت مشخص شده که این موضوع به علت استرس و مشقت‌های خاص خبرنگاران در انجام وظیفه است.

همچنین در ادامه خبرنگاران بر سر مزار شهدا و خبرنگاران فقید همدان فاتحه خواندند و سپس رئیس خانه مطبوعات استان وحدت و همدلی بین جامعه مطبوعاتی و اداره ارشاد را به فال نیک گرفت و گفت: در سایه این وحدت، در طول یک سال گذشته در جامعه رسانه‌ای استان تحولات و اتفاقات خوبی رخ داده است.  

محمدرضا عارف به برخی از چهره‌های خبری استان که سال‌های گذشته در عرصه رسانه‌ای فعالیت می‌کردند و اینک به دیار باقی رفتند اشاره کرد و ابراز داشت: یاد آنها را که سالیان سال زحمت انعکاس اخبار و واقعیات را به عهده داشتند گرامی می‌داریم. 

وی بیان داشت: شهید کیانیان و نوروزیان جزء نخستین خبرنگارانی بودند که در جبهه‌ها حضور یافتند و اخبار جنگ را منعکس می‌کردند و مایه افتخار جامعه رسانه‌ای استان هستند.

انتهای پیام/89019/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول