اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان خبر داد

شرکت جوانان جمعیت هلال احمر همدان در اردوی جهادی

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از اجرای طرح اردوی جهادی رمضان 92 به همت امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان خبر داد.

شرکت جوانان جمعیت هلال احمر همدان در اردوی جهادی

جلال نانکلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح اردوی جهادی فرهنگی آموزشی جوانان هلال احمر به مدت چهار روز به روستای ابرو اعزام شدند.

وی با اشاره به هدف اجرایی این طرح افزود: امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان در راستای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و کمک به روستاهای محروم اقدام به اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان افزود: کارگاه‌های آموزشی در روستای ابرو در سه بخش برادران، خواهران و کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی در بخش برادران تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل امداد و کمک‌های اولیه، برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد، کارگاه چادر زنی، آموزش گره‌زنی، توانمندسازی در مورد سوانح طبیعی و غیرطبیعی، ویزیت رایگان، اطفاء حریق و اهدای خون است.

نانکلی ابراز داشت: خواهران نیز در این روستا از برنامه‌های امداد و کمک‌های اولیه، آموزش گیاهان دارویی، مشاوره مذهبی، کارگاه بهداشت شیر و فرآورده‌های لبنی، مامایی، فشارخون، اهدای خون و مشاوره روانشناسی و... بهره‌مند می‌شوند.

وی برگزاری کارگاه نقاشی، ساخت کاردستی، کلاس تقویتی ریاضی راهنمایی، بینایی‌سنجی کودکان زیر 10 سال و برگزاری مسابقات هنری با اهدای جوایز را نیز از دیگر برنامه‌های امور جوانان در طرح جهادی رمضان 92 برای کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان بیان داشت: کارگاه‌های آموزشی این طرح در مسجد و حسینیه صاحب الزمان(عج)، حسینه قمر بنی‌هاشم (حسینیه حاج عباس)، حسینه موسی بن جعفر(ع)، حسینیه قاسم بن حسن(س) و مدرسه راهنمایی پسرانه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: طی روزهای گذشته شرکت‌کنندگان برای حضور در این کارگاه‌ها به دفتر دهیاری و شورای اسلامی، پایگاه بسیج خاتم الانبیا(ص)، پایگاه بسیج حضرت سکینه(س)، خانه بهداشت، کانون هلال احمر روستا، مسجد صاحب الزمان(عج) و دفتر مخابرات مراجعه کرده و ثبت نام کرده‌اند.

روستای سیمین ابرو از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان در دهستان ابرو قرار گرفته که در سال 700 هجری شمسی بنیان نهاده شد.

جمعیت این روستا 523 نفر و مساحت آن 350 هکتار با ارتفاع 2 هزار و 260 متر از سطح دریا است.

روستای سیمین ابرو در 12 کیلومتری جنوب شرقی همدان قرار گرفته و در سال 82 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/89024/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول