اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خبر داد

راه‌اندازی واحد "سگ‌های زند‌ه‌یاب" در هلال احمر استان مرکزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از راه‌اندازی واحد آنست (سگ‌های زند‌ه‌یاب) در جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

راه‌اندازی واحد "سگ‌های زند‌ه‌یاب" در هلال احمر استان مرکزی

مرتضی سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: به منظور راه‌اندازی این واحد اتاقی به مساحت 20 متر با اعتباری بالغ بر 170 میلیون ریال خریداری شده است.

وی تصریح کرد: این واحد با تامین دو قلاده سگ به ارزش 150 میلیون ریال در پایگاه سوم خرداد آهنگران فعالیت خود را به زودی آغاز خواهد کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: دو نیروی انسانی کار تربیت و آموزش این سگ‌ها را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای امداد و نجات مصدومین گرفتار در آوار زلزله‌ها، غرق‌شدگان در سیلاب، افراد گرفتار در مناطق و معابر کوهستانی، نجات گمشدگان و گاهی کشف جسد استفاده از سگ‌های زنده‌یاب است، بیان داشت: استفاده از سگ‌های زنده‌یاب اخیرا با هدف بالا بردن توان امدادی در عملیات‌های جستجو و نجات در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

سلیمی با تاکید بر اهمیت به کار‌گیری این سگ‌ها، خواستار بستر سازی و ترویج فرهنگ استفاده از سگ‌های زنده یاب در عملیات‌های امدادی و اصلاح نگرش و طرز برخورد مردم با مربیان سگ‌های زنده‌یاب شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به وضعیت آسیب‌پذیری ایران از نظر بروز انواع حوادث و بلایای طبیعی و ضرورت تقویت مدیریت بحران افزود: کشورمان ایران یکی از ده کشور حادثه‌خیز جهان بوده و جزو مناطق پر خطر محسوب می‌شود، بر این اساس احداث و تجهیز مرکز تربیت و نگهداری از سگ‌های تجسس، امری حیاتی و اجتناب ناپذیر است.

سلیمی افزود: سرعت عمل در هنگام امداد و نجات با به کارگیری سگ‌های زنده‌یاب چندین برابر افزایش می‌یابد که این می‌تواند در نجات جان افراد آسیب‌دیده بسیار تاثیرگذار باشد.

وی گفت: واحد آنست هلال احمر آماده است در صورت بروز هر گونه حادثه در استان و یا کشور در طرح‌های امداد و نجات به کار گرفته شود.

انتهای پیام/87009/ق20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول