اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

لزوم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها در تأمین و تضمین سلامت کهگیلویه و بویراحمد‌ی‌ها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد لزوم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها در تأمین و تضمین سلامت مردم استان را مهم و ضروری خواند.

لزوم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها در تأمین و تضمین سلامت کهگیلویه و بویراحمد‌ی‌ها

سید رشید غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: با توجه به اینکه محور توسعه در علوم پزشکی سلامت است و هر فردی می‌تواند به نوعی در سلامت جامعه دخیل باشد؛ از این‌رو از تمامی اصحاب رسانه‌ تقاضای همکاری و همراهی هرچه بیشتر با این واحد بهداشتی و درمانی در استان را داریم.

معاون بهداشت و درمان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه مقوله بهداشت و سلامت جامعه تنها از وظایف محوله علوم پزشکی نیست، اذعان کرد: کلیه دستگاه‌ها و نهادها به نوعی با سلامت افراد جامعه در ارتباط هستند.

وی با تأکید بر اینکه تنها 25 درصد تأمین و تضمین سلامت جامعه در حوزه کاری علوم پزشکی است، تصریح کرد: 75 درصد دیگر از وظایف دیگر دستگاه‌ها و نهادها بوده که انتظار می‌رود همکاری لازم در این خصوص را داشته باشند.

غفاری با بیان مثالی در خصوص نقش سایر دستگاه‌ها در سلامتی افراد، ابراز کرد: اگر شخصی در جاده دچار سانحه‌ای شود و منجر به مرگ یا عوارض جبران‌ناپذیری شود واحد بهداشت و درمان تنها می‌تواند بحث درمان و ارائه خدمات آن را مدنظر قرار دهد اما با این وجود نقش دیگر دستگاه‌ها از جمله اداره راه و شهر سازی، پلیس‌راه، هلال‌احمر و ...می‌تواند در کاهش معضلات چنین عواملی موثر واقع شود.

این مسئول درمان در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید مجدد خواستار همکاری و همراهی دیگر نهادها در رفع و کاهش مشکلات سلامت در سطح جامعه شد و گفت: تنها بهداشت و درمان تضمین کننده سلامت جامعه نبوده از این‌رو دیگر دستگاه‌ها باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به کاهش مشکلات در جامعه داشته باشند تا آمار مرگ‌و میر و دیگر مشکلات و عوارض ناشی از بیماری‌ها و عوامل آن کاهش یابد.

وی، نقش رسانه‌ها در این خصوص را موثر خواند و گفت: رسانه‌ها بازوان توانمند هر سازمانی هستند از این‌رو خواستار همکاری هر چه بیشتر آن‌‌ها در بخش بهداشت و درمان هستیم.

این مسئول متذکر شد: رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در سلامت خانواده داشته باشند و فرهنگ مراقبت و پیشگیری از بیماری را در جامعه نهادینه کنند.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد در پایان با برجسته خواندن نقش دیگر دستگاه‌ها در کاهش مشکلات بهداشت و سلامت جامعه، اذعان کرد: با برنامه‌مند کردن سازمان‌ها می‌توان نقش موثری در کاهش مشکلات ایفا کرد.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول