اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد

سنجش سلامت 23 هزار نوآموز در هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تا پایان هفته نهم طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، 23 هزار و 311 نوآموز در استان هرمزگان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

سنجش سلامت 23 هزار نوآموز در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، احمد آخوندی افزود: در این طرح که از چهارم تیرماه آغاز شده است، تاکنون 23 هزار نوآموز در 25 پایگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد 20 هزار و 870 نفر به مدارس عادی معرفی شدند و 2 هزار و 441 نفر نیز به پایگاه‌های تخصصی ارجاع شده است.

به گفته وی از این تعداد 533 نفر دارای مشکل بینایی، 120 نفر مشکل شنوایی، یک‌هزار و 634 نفر مشکل آمادگی تحصیلی و 154 نفر نیز مشکوک به بیش از یک مشکل هستند که توسط نیروهای تخصصی در پایگاه‌های تخصصی مورد ارزیابی خواهند گرفت.

آخوندی یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته یک‌هزار و 103 دانش‌آموز مشکوک به اختلال یادگیری در این مراکز ارزیابی شدند که 68 درصد آنان دچار اختلال یادگیری بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین از راه‌اندازی دو مرکز تشخیص و درمان اختلال یادگیری در هرمزگان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید دو مرکز تشخیص و درمان اختلال یادگیری در شهرستان‌های قشم و رودان راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: استان هرمزگان هم اکنون دارای 9 مرکز تشخیص و درمان اختلال یادگیری دولتی و دو مرکز خصوصی ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی است.

انتهای پیام/2310/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول