اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از دو نشست اداری کهگیلویه و بویراحمد

شورای سلامت و توپ‌هایی که مدیران به زمین هم می‌اندازند

در دو نشست متوالی شورای بهداشت و سلامت کهگیلویه و بویراحمد مدیران برخی از دستگاه‌ها برای فرار از زیر بار مسئولیت دائم توپ را به زمین هم می‌انداختند.

شورای سلامت و توپ‌هایی که مدیران به زمین هم می‌اندازند

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره نشست‌های اداری حواشی جالبی دارد که پرداختن به آن‌ها گاه بیش از متن اثرگذار خواهد بود.

یکی از این نشست‌ها شورای بهداشت و سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد است که به دلیل حساسیت کار دارای حواشی زیادی است.

مقوله بهداشت امروز به عنوان یکی از نیازهای ضروری زندگی بشری همراه با آموزش شناخته می‌شود که باید به صورت رایگان و حتی‌الامکان ارزان در دسترس قرار گیرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان قطب گردشگری در جنوب غربی ایران شناخته شده است که سالانه تعداد زیادی مسافر و گردشگر از نقاط دیدنی آن در فصول مختلف بازدید می‌کنند.

گردشگران در فصل تابستان به مناطق ییلاقی استان از جمله یاسوج و دنا می‌آیند و در فصل زیبای بهار دشت‌های پر از سبزه و گل‌های شقایق را مقصد خود قرار می‌دهند.

یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای جذب گردشگر و مسافر در همه فصول و در هر مکانی مربوط به تأمین امکانات بهداشتی است.

ولی آن ‌چه در طول سالیان اخیر به هر دلیل با آن مواجه بوده‌ایم ناقص بودن چنین زیرساخت‌های مهمی است که به عینه در همه اماکن می‌توان آن را مشاهده کرد.

مدتی است که در شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد همه بر روی موضوع بهداشت اماکن گردشگری زوم کرده‌اند و به همین دلیل حواشی زیادی را در جلسات شاهد بوده‌ایم.

در نشست‌های این چنینی مسئولان بهداشتی استان با به تصویر کشیدن نارسایی‌ها، کم‌کاری‌ها را زیر سؤال برده‌اند.

مدیران مرتبط با صنعت گردشگری هم معتقدند که دستگاه بهداشت و درمان بهتر است قبل از هر چیز مشکلات خود را بررسی و پیگیری کنند و البته پرداختن بیش از حد به چنین موضوعی را مغرضانه تلقی می‌کنند.

در دو نشست کارگروه بهداشت و سلامت استان دو مدیر از نحوه انعکاس چنین مطالب و تصاویری به شدت منتقد بودند به نحوی که مدیرکل گردشگری توپ را به زیبایی وارد زمین علوم پزشکی کرد و از آن‌ها راجع به قبرستان تخریب شده تاج‌امیر توضیح خواست.

در نشستی دیگر وقتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت نامناسب اماکن شهری یاسوج سخن می‌گفت و تصاویر مربوط به همسایه بودن مغازه ساندویچی با تعویض روغنی را به تصویر می‌کشید، باز هم این شهردار یاسوج بود که اقدام دانشگاه را تخطئه کرد و اعتقاد داشت که علوم پزشکی از مشکلات خود بگوید نه دیگران.

شهردار یاسوج رها کردن زباله‌های عفونی را برای شهرداری هزینه‌ساز دانست و گفت: دو کارگر رفتگر ما دچار ضایعه شده‌اند که بهتر است علوم پزشکی به جای ارائه نازیبا از چهره یاسوج به اشکالات خود بپردازد. 

موضوع به نشست شورای اداری ختم نشد و برخی مدیران برای پاسخگویی بیشتر به علوم پزشکی نشست رسانه‌ای برگزار کردند و در آن‌جا به خوبی از زیر بار خجالت دانشگاه علوم پزشکی درآمدند.

البته در نشست شورای سلامت این توپ نه تنها به زمین علوم پزشکی پرتاب شد بلکه با یک تیر دو نشانه زده شد و این توپ به زمین استاندار و شهرداری سی‌سخت و برخی نهادهای دیگر در خصوص تپه ژاندارمری هم ارسال شد.

مجال برای باز کردن پرونده تپه ژاندارمری تنگ است اما منتظر هستیم تا ببینیم شهردار یاسوج همانند مسئولان گردشگری چه زمان نشست رسانه‌ای برای پاسخگویی به دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌کنند.

شاید یکی از دلایل عدم توسعه استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد همین ارسال و پرتاب توپ‌ها به سمت یکدیگر باشد که منجر به سکون و رکود شده است.

انتهای پیام/2571/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول