اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان خبر داد

برگزاری مسابقات قرآنی متربیان صالحین در کوهبنان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: مسابقات قرآنی در بین متربیان حلقه‌های شجره طیبه صالحین در ایام باقیمانده ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات قرآنی متربیان صالحین در کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اکبر کردی صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی شجره طیبه صالحین اظهار داشت: با توجه به اهمیت ارتباط و تاثیرپذیری از قرآن کریم و استفاده از کلام وحی در رشد معنوی متربیان مسابقات قرآن در بین متربیان حلقه‌های شجره طیبه صالحین در ایام باقی‌مانده ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: توصیه‌های قرآنی و روایی مبنی بر التزام به تدبر در قرآن و ضرورت بهره‌مندی از قرآن به عنوان کتاب اعجاز و غیرقابل تحریف اهمیت پرداخت به این موضوع را نشان می‌دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان افزود: راه درک اعجاز قرآن فهم قرآن است که قدم نخست برای فهم تدبر در قرآن است که تدبر در قرآن شامل دو قسم تدبر ترتیبی و تدبر موضوعی است.

کردی ابراز داشت: تدبر موضوعی از لحاظ رتبه بعد از تدبر ترتیبی قرار دارد، یعنی ابتدا باید آیه را در جایگاه خود متوجه شویم و بعد در بین آیات در یک موضوع واحد تدبر کرد.

وی تصریح کرد: تحجر فهم قرآن یکی از مصادیق بارز مهجور کردن فهم قرآن کریم است، بدین معنی که فهم قرآن برای گروهی خاص ممکن است و برای عموم مردم راهی برای فهم آن نیست، در حالی که توصیه‌های مکرر و عمومی قرآن به تدبر، تفکر و سایر اقسام فهم شاهدی بر بطلان این مدعی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهبنان در مورد ضرورت و اهمیت تدبر در قرآن کریم عنوان کرد: امروزه تلاش برای عمومی‌سازی فهم قرآن در توصیه و تشویق به مطالعه و فراگیری ترجمه و تفسیر محدود شده و تدبر به عنوان راهکار عمومی فهم قرآن همچنان امری غریب است که با وجود تاکید فراوان قرآن و ائمه معصوم (ع) جایگاهی نیافته است، زیرا چیستی ضرورت و روش آن به اندازه لازم شناخته شده نیست.

وی ابراز امیدواری کرد: همگان با درک و فهم کلام وحی و استفاده مستمر و مکرر از این چشمه زلال معنوی به سرمنزل مقصود راه پیدا کنند.

به گزارش فارس جلسه برنامه‌ریزی شجره طیبه صالحین در محل جلسات ستاد فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان و با حضور فرماندهان حوزه‌های خواهران و برادران و همچنین مسئول تعلیم و تربیت و جمعی از نیروهای این ناحیه در کوهبنان برگزار شد.

انتهای پیام/80012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول