اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کتابت قرآن توسط 25 خوشنویس مازندرانی

مسئول انجمن خوشنویسان نکا گفت: همزمان با شب‌های ماه مبارک رمضان، 25 هنرمند خوشنویس نکایی، قرآن را کتابت کردند.

کتابت قرآن توسط 25 خوشنویس مازندرانی

 فریبرز نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا اظهار داشت: کتابت قرآن کریم در قالب هنر خوشنویسی از افتخارات هنرمندان و هنر خوشنویسی است که این هنر را جزء هنرهای قدسی قرار داده است.

وی اظهار داشت: کلام وحی به خودی خود نور است و تاثیرات فراوانی را بر خواننده می‌گذارد اما اگر همین آیات با هنر زیبای خوشنویسی و با شکل جذاب ارائه شود تاثیرات بیشتری خواهد  داشت.

 نوری بیان کرد: از صدر اسلام، خوشنویسی و زیبانویسی اهمیت بسیاری داشته است که پیامبراکرم(ص) و امامان معصوم(ع)پیروان خویش را به خوشنویسی تشویق فرموده‌اند و حتی در مقاطعی امام علی(ع) درباره چگونگی خوشنویسی، تراشیدن قلم و لیقه‌گذاری در دوات سخنانی نقل شده است.

 این استاد خوشنویسی اضافه کرد: هنرمندان امسال آیات سوره قلم را کتابت می‌کنند و در شهرستان نکا استقبال خوبی به هنر خوشنویسی و کتابت قرآن شده است و امیدواریم این امر استمرار داشته و به کل جامعه منتقل شود.

زیبایی‌های قرآن به صورت زیبا به همگان منتقل شود

امام جمعه نکا نیز با اشاره به برگزاری مناسب همایش کتابت قرآن به فارس گفت: کتابت وحی که توسط هنرمندان و خوشنویسان انجام می‌شود کار بسیار مفید و ارزنده‌ای است که دارای اجر دنیوی و اخروی است.

 حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی ادامه داد: کتاب قرآن سراسر خیران و مبرات است و امیدواریم همچنان که آیات را بر کاغذ کتابت می‌کنیم بر دل‌هامان نیز کتابت شود.

 وی یادآور شد: کتابت قرآن بر دل، جان و رفتار ما موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود و باید زیبایی‌های قرآن به صورت زیبا به همگان منتقل شود.

 کتابت قرآن در شرق مازندران وارد سومین سال شد

رئیس سازمان حمل و نقل همگانی نکا نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به همکاری انجمن خوشنویسان، سازمان حمل و نقل همگانی نکا و اداره ارشاد اسلامی نکا در کتابت قرآن گفت: این برنامه‌ها از جمله برنامه‌های معنوی و تاثیر‌گذار است که امیدواریم این برنامه را در سال‌های آینده به صورت گسترده‌تر برگزار کنیم.

روح الله جمشیدی اظهار کرد: محفل کتابت قرآن با هدف افزایش معنویت در جامعه و بویژه جوانان و بهره‌مندی اقشار مختلف مردم این منطقه از انوار نورانی قرآن برگزار شد.

 وی گفت: هنر خوشنویسی از هنرهای قدسی است که امسال سومین سال برگزاری این همایش در نکا با حضور خوشنویسان شهرستانی است.

 انتهای پیام/86002/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول