اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

راهی جز تمسک به قرآن و اهل بیت به سعادت نمی‌انجامد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز در شرق و غرب عالم دریافته‌اند که راه سعادت بشر تنها با توجه به قرآن در دسترس بوده و توجه به این کتاب آسمانی عالم‌گیر شده است.

راهی جز تمسک به قرآن و اهل بیت به سعادت نمی‌انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی جمعه شب در محفل انس با قرآن و تجلیل از برترین‌های نخستین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید فرموده‌اند مملکت ایران باید 10 میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشد و این طرح تلاشی در راستای تحقق منویات ایشان است.

وی افزود: در چنین محافلی هیچ کلامی بالاتر از سخن قرآن نیست؛ بر اساس آیات این کتاب آسمانی، شخصیت و هستی انسان در گرو قرآن است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه جدایی قرآن از زندگی انسان موجب بیهودگی و پوچی زندگی بشر می‌شود گفت: سعادت و خوشبختی تنها در سایه برکات قرآن کریم به دست می‌آید؛ امروز به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های امام خمینی(ره) و عنایات رهبر معظم انقلاب، برنامه‌های قرآنی در سراسر کشور گسترش یافته‌اند و احیای فرهنگ قرآنی در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: امروز نونهالان، نوجوانان، جوانان، زنان و مردان نسبت به انس با قرآن شوق و ذوق وافری یافته‌اند اما این مقدار کافی نیست و نیازمند تلاش‌های بیشتری از سوی خانواده‌ها، معلمان و مربیان و مسئولان کشور هستیم زیرا ظرفیت‌های قرآنی کشور بیش از اینهاست.

محمدی با اشاره به توجه ویژه ایرانیان به قرآن کریم در طول تاریخ به ویژه عصر کنونی خاطرنشان کرد: بیشترین استقبال از جلسات قرآنی صورت می‌گیرد و این همه به برکت همین کتاب آسمانی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: برای حفظ خانواده و فرزندان راهی جز تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) نداریم.

وی با اشاره به حدیث ثقلین افزود: نبی مکرم اسلام(ص) در این روایت فرموده‌اند «من از میان شما می‌روم ولی دو امانت بزرگ یعنی قرآن و اهل بیت(ع) را از خود به یادگار می‌گذارم و مادامی که به این دو تمسک بجویید هرگز گمراه نخواهید شد» این دستورالعمل رسیدن به کمال و سعادت از سوی حضرت محمد(ص) به مسلمانان داده شده و تا پایان قیامت همین روش راه خوشبختی بشر محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه هر خانواده‌ای فرزندان خود را با قرآن انس داده و به دستورات اهل بیت(ع) عمل کرده موفق بوده گفت: این توجه و انس مسائل و مشکلات مادی و اخروی انسان را حل می‌کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه جدایی از قرآن را عامل شکست جامعه و خانواده‌ها دانست و افزود: زندگی بدون قرآن به تباهی می‌انجامد حتی اگر انسان از نظر مادی در وضعیت خوبی باشد.

محمدی خاطرنشان کرد: استان قم باید در زمینه برنامه‌های قرآنی الگوی خوبی برای همه مناطق کشور باشد، زیرا قم حرم اهل بیت(ع) محسوب می‌شود و بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(س) در آن واقع شده است.

وی وجود حوزه علمیه را یکی دیگر از ظرفیت‌های قرآنی و دینی قم دانست و عنوان کرد: مراجع تقلید، بزرگان دین و مفسران قرآن کریم از همین حوزه برخاسته‌اند و به تبیین و ترویج مفاهیم این کتاب آسمانی پرداخته‌اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اداره کل اوقاف استان قم در سال گذشته بیش از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توانسته فعالیت‌های مفید قرآنی داشته باشد تصریح کرد: حافظان و قاریان قرآن کریم در استان قم هم باید فعالیت خود را بیشتر کرده و در راستای ترویج فرهنگ قرآنی بکوشند.

وی بیان داشت: امیدواریم لطف الهی شامل حال همه ایرانیان و مسلمانان جهان بشود و بتوانیم در همه عرصه‌های زندگی از قرآن الهام بگیریم.

محمدی با بیان اینکه بیش از 70 سال در شوروی سابق، بی‌دینی و بی‌خدایی ترویج شد اذعان داشت: با این حال پس از فروپاشی کمونیسم امروز صدای اذان و آیات قرآن از مساجد روسیه به گوش می‌رسد.

این مسئول اذعان داشت: در دنیای غرب هم پس از آن همه توهین و قرآن‌سوزی، توجه مردم به قرآن و پژوهش درباره این کتاب آسمانی گسترش یافته و مردم کشورهای غربی می‌دانند که راهی جز قرآن و کلام خداوند برای رسیدن به سعادت وجود ندارد.

انتهای پیام/78004/ن40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول