اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزآباد:

ارزش توانمندسازی و اشتغال بالاتر از ورود به دانشگاه است

فرماندار فیروزآباد با تأکید بر گسترش مهارت‌آموزی، گفت: امروز دیگر ورود به دانشگاه ارزش والایی قلمداد نمی‌شود، بلکه توانمندسازی و اشتغال از اهمیت بسیاری در جامعه برخوردار شده است.

ارزش توانمندسازی و اشتغال بالاتر از ورود به دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، جهانبخش بهمنی عصر امروز در دیدار با مدیران آموزشکده‌های فنی و کارکنان اداره فنی و حرفه‌ای این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری فیروزآباد برگزار شد، با اشاره به هفته مهارت و آموزش فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: این هفته فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی مطلوب عملکرد اداره فنی و حرفه‌ای این شهرستان و توانمندی‌های آن است.

وی با بیان اینکه امروز کشور نیازمند است که دارای نیروهایی ماهر به تعداد کافی در تمام سطوح باشد، افزود: نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان نهادی استراتژیک در رشد اقتصادی کشور انکارناپذیر است.

فرماندار شهرستان فیروزآباد، توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط دست‌اندرکاران ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ضروری دانست و ادامه داد: امروز دیگر ورود به دانشگاه ارزش والایی قلمداد نمی‌شود، بلکه توانمندسازی و اشتغال از اهمیت بسیاری در جامعه برخوردار شده است.

بهمنی با بیان اینکه یکی از اهداف سند تحول بنیادین  آشنایی دانش‌آموزان از دوره ابتدایی با مهارت‌آموزی است، اضافه کرد: معلمان و مربیان در آشنایی دانش‌آموزان با صحنه‌های کارآفرینی در جامعه نقش تاثیرگذاری دارند.

وی با تأکید بر ضرورت گسترش مهارت‌آموزی به عنوان اقدامی موثر برای اشتغالزایی، بیان داشت: با افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌توان بسیاری از معضلات مربوط به بیکاری را کاهش داد.

نماینده سیاسی دولت در شهرستان فیروزآباد همچنین به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مهارت‌آموزی اشاره و ابراز داشت: با فرهنگ‌سازی در زمینه اهمیت مهارت‌آموزی، می‌توان موجب جذب جوانان، جلب اعتماد و در نهایت سوق دادن آنان به سمت فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شد.

بهمنی با اشاره به شعار «هر ایرانی یک مهارت و هر خانه یک کارخانه» که در افق چشم‌انداز 1404 مطرح شده است، تصریح کرد: شهرستان فیروزآباد با توجه به پتانسیل‌های بالقوه‌ای که دارد، می‌تواند در راستای محقق شدن چشم‌انداز 20 ساله نظام اقداماتی موثر در کارنامه خود برجای بگذارد.

انتهای پیام/2448/ذ30/مر3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول