اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ارومیه:

فریاد نابودی اسرائیل در دنیا طنین‌انداز شد

امام جمعه ارومیه با اشاره به حضور میلیونی مردم روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس، گفت: امروز فریاد رهایی قدس شریف و نابودی اسرائیل در دنیا طنین‌انداز شد.

فریاد نابودی اسرائیل در دنیا طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه غلامرضا حسنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بدون شک امروز بار دیگر دشمنان از اتحاد و یکرنگی ملل اسلامی انگشت تحیر بر دندان گرفتند و ناکام شدند.

وی با اعلام اینکه از سال 1948 میلادی تاکنون که اسرائیل اعلام موجودیت کرده، اقدامات وحشیانه خود علیه فلسطینیان را آغاز کرده و با حملات خود بر مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین، جنایات فجیعی را به بار آورده‌‌اند.

حسنی به شهادت هزاران فلسطینی، اسارت میلیون‌ها نفر از آن‌ها و زخمی شدن ده‌ها هزار مردم مظلوم فلسطینی به دست اشغالگران اسرائیلی اشاره کرد و افزود: این اقدامات پست رژیم جعلی اسرائیل، خباثت و چهره منفور رژیم صهیونیست را به جهانیان نشان داده است.

وی به تحولات اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: هر جا که کشت و کشتار به راه است، نقش آمریکا در این جنگ‌ها و خونریزی‌ها مشهود است، همانگونه که از سال‌های پیش با تأمین سلاح‌های کشتار جمعی اسرائیلیان از آن‌ها به شیوه‌های مختلف حمایت کرده‌ است.

حسنی با اشاره به تخریب فلسطین و آوارگی مردم بی دفاع و مظلوم فلسطینی، تصریح کرد: آشتی دنیای اسلام با آمریکای خبیثی که در عین دم زدن از حقوق بشر، از ناقضان عینی حقوق بشر دفاع می‌کند قطعا ممکن نخواهد بود.

وی راهپیمایی روز قدس را نماد همبستگی مسلمانان عنوان کرد و افزود: امروز قدرت دنیای اسلام بار دیگر به نمایش گذاشته شد و فریاد رهایی قدس شریف، نابودی اسرائیل و حمایت از مظلومان فلسطینی در دنیا طنین‌انداز شد.

امام جمعه ارومیه خنثی‌سازی توطئه‌های غرب و رژیم صهیونیستی و نمایش وحدت و انسجام ملل اسلامی را از جمله موارد اهمیت روز قدس عنوان کرد و افزود: زیر سئوال رفتن دولت‌های غرب‌گرای جهان اسلام نیز از دیگر مواردی است که اهمیت روز جهانی قدس را بیش‌تر آشکار می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وصایای گرانقدر امیرالمومنان، حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: دعوت به رعایت تقوای الهی، بی توجهی به دنیا و توجه به ایتام از جمله موارد بارز وصیت ایشان به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بود که البته توجه به این موارد و عمل به آن‌ها برای تمام مسلمانان ضروری و لازم است.

حسنی بر غنیمت شمردن فرصت‌های پایانی ماه رمضان اشاره کرد و گفت: بیش از چند روز دیگر به پایان ماه رمضان باقی نمانده است که باید علاوه بر توشه‌سازی در این روزهای پایانی، تلاش کنیم تا فضائلی را که به برکت این ماه کسب کرده‌ایم در تمام طول سال در خود حفظ کنیم.

انتهای پیام/61006/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول