اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرگان:

امام خمینی با نامگذاری «روز جهانی قدس» آن را از حاشیه به متن آوردند

امام جمعه گرگان گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام سعی می‏کردند مسئله فلسطین، قدس و بیت‏المقدس را منطقه‏ای و حتی دعوای اعراب و اسرائیل معرفی کنند؛ امام خمینی (ره) با نامگذاری «روز جهانی قدس» این مسئله را از حاشیه به متن آوردند.

امام خمینی با نامگذاری «روز جهانی قدس» آن را از حاشیه به متن آوردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‏الله سید‌کاظم نورمفیدی در خطبه‏های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهر گرگان اظهار داشت: ریشه این نامگذاری در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) خطاب به «جابر» است.

وی افزود: «جابر» می‏گوید من جمعه آخر ماه مبارک رمضان بر پیامبر (ص) وارد شدم و همین که چشم ایشان بر من افتاد فرمود ای جابر امروز آخرین جمعه است با ماه رمضان وداع کن.

اکنون در حال تحویل ماه مبارک رمضان هستیم چگونه از این سفره بلند می‏شویم؟

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان هدف از روزه گرفتن را تقوای الهی دانست و خاطرنشان کرد: آیا روزه ماه مبارک رمضان تقوای ما را نزد پروردگار افزایش داده است؟

نورمفیدی ادامه داد: آیا توانستیم زبان خود را از غرور، حسد، حرص، برخواهی، بدگویی و زبان‏درازی حفظ کنیم؟

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان میهمان ما و ما میهمان ذات اقدس الهی هستیم، اظهار داشت: اکنون در حال تحویل این ماه مبارک به پروردگار هستیم؛ چگونه از سفره وی بلند می‏شویم؟

سفره میهمانی ذات اقدس الهی توام با گرسنگی و دهان بستن از گناه است

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سفره میهمانی ذات اقدس الهی با سایر سفره‏ها متفاوت و توام با گرسنگی و دهان بستن از گناه است، آیا از این سفره سرافراز بلند می‏شویم؟

نورمفیدی با بیان اینکه در ماه رمضان باید تمامی رفتارهای ما رنگ و بوی الهی بگیرند و ما را به پروردگار نزدیک کنند، تاکید کرد: ماه مبارک رمضان باید بر دل و جان ما تاثیر مثبت بگذارد.

وی در خطبه دوم با اشاره به نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به نام «روز جهانی قدس» از سوی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام سعی می‏کردند مسئله فلسطین، قدس و بیت‏المقدس را منطقه‏ای و حتی دعوای اعراب و اسرائیل معرفی کنند امام خمینی (ره) با نامگذاری «روز جهانی قدس» این مسئله را از حاشیه به متن آوردند.

امروز بعد از 34 سال مسلمانان کشورهای غیراسلامی هم پیشنهاد امام راحل را پذیرفتند 

امام جمعه گرگان اضافه کرد: امروز بعد از 34 سال می‏بینیم پیشنهاد امام راحل در کشورهای غیراسلامی که مسلمانان سکونت دارند نیز پذیرفته شده و راهپیمایی «روز جهانی قدس» برگزار می‏شود.

نورمفیدی با بیان اینکه دفاع ایران از فلسطین، لبنان، سوریه و حزب‏الله برای بعضی‏ها در داخل جای سئوال دارد، دفاع از اینها را با منافع ملی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران مرتبط دانست.  

به گفته وی، امروزه امنیت ملی و منافع ملی کشور تنها در داخل تامین نمی‏شود، بلکه باید مراقب اطراف هم باشیم.

چرا نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا در کشورهای مختلف حضور دارند؟

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان اضافه کرد: سران رژیم صهیونیستی بارها اعلام کردند که باید در حیاط خلوت ایران یعنی آذربایجان، ارمنستان و کشورهای حوزه خلیج فارس نفوذ کنند.

نورمفیدی با بیان اینکه تصمیم آنها بر توطئه‏افکنی علیه ایران است، این سئوال را مطرح کرد: چرا نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا در کشورهای مختلف حضور دارند؟ این کشور فقط در افغانستان 60 هزار نیروی مسلح پیاده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی مدعی سرزمینی به وسعت فرات تا نیل (از مصر تا عراق) است به عبارت دیگر به تشکیل سرزمینی بیخ گوش ما می‏اندیشند.  

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این قبیل کارها برای حفظ منافع ملی و امنیت ملی آنهاست آیا می‏توان نسبت به این حرکات گسترده توطئه‏آمیز بی‏تفاوت بود و دست روی دست گذاشت؟

انتهای پیام/83003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول