اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

مقاومت فلسطین از انقلاب اسلامی الهام گرفته است

فرماندار کوهبنان گفت: فلسطینی‌ها با الهام گرفتن از انقلاب مردم ایران مبارزه را به سمت مقاومت مردمی سوق دادند.

مقاومت فلسطین از انقلاب اسلامی الهام گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی پیش از ظهر امروز در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از مؤثرترین پدیده‌های پایانی قرن بیستم، تأثیرات و بازتاب‌های گسترده‌ای در ایران، منطقه و جهان داشته و از ابعاد و جهات گوناگون مورد توجه و مطالعه صاحب‌نظران، ناظران، سیاستمداران و نظریه‌پردازان ایرانی و غیرایرانی واقع شده است.

وی افزود: بدون تردید انقلاب اسلامی ایران نقش بسیار اساسی در تقویت موضع بر حق فلسطینیان برای آزادی سرزمین‌های اشغال شده داشته است.

متقی بیان داشت: در تاریخ اشغال فلسطین، حادثه‌ای با این درجه از اهمیت علیه ایده صهیونیستی اشغال فلسطین و آواره کردن ساکنان آن به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین و انتقال مهاجران یهودی به این سرزمین رخ داده و روز قدس با شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین ضربه را به تفکر صهیونیستی حاکم بر این مناطق وارد کرده است.

فرماندار کوهبنان خاطر نشان کرد: فلسطینی‌ها با الهام گرفتن از انقلاب مردم ایران، بیانات حضرت امام راحل و منویات مقام معظم رهبری را به سمت مقاومت مردمی سوق دادند.

وی افزود: در این سوی جهان اسلام نیز امام خمینی (ره) در راستای یکپارچه‌سازی مقاومت در جهان اسلام، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس اعلام کردند تا مسلمانان جهان به نفع آزادی قدس راهپیمایی کنند.

متقی ابراز داشت: رمضان ماهی است که تمام توجه مسلمانان به سمت مسائل دینی بوده و از آن جا که امروز مهم‌ترین مسائل جهان اسلام نیز قدس و فلسطین است، بنابراین دعوت از مسلمانان در چنین فضایی برای راهپیمایی با توجه به زمینه‌ای که حضرت امام راحل در ارتباط با قدس در نظر گرفته بودند‌ با اقبال عمومی مواجه شد.

وی تصریح کرد: یک وجه این مقبولیت جهانی مربوط به احساس علاقه‌ای است که مسلمانان جهان و حتی غیرمسلمانان نسبت به حضرت امام(ره) دارند، آنچه در تعیین روز قدس اهمیت دارد، انتقال احساس و روحیه ضدصهیونیستی از سطح سران به مردم بود.

متقی عنوان کرد: همین که مردم عادی که مسئولیتی در حکومت‌ها ندارند در روزی واحد راهپیمایی کنند، نشان از همبستگی بیشتر در ارتباط با هدفی مشترک و مهم میان مسلمانان جهان دارد.

متقی با اهمیت روز قدس گفت: تلاش مشترک آمریکا به همراه دولت‌های غربی برای ‌تداوم فشارها علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران‌، تلاش در مجلس سنای آمریکا برای تشدید تحریم‌ها در آستانه جابه‌جایی و انتقال دولت علیه کشورمان، گسترش موج بیداری اسلامی در جهان وظیفه مردم ایران اسلامی را که با تمام وجود دشمنان را از کشور بیرون انداختند، سنگین‌تر کرده تا با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری حضور چشمگیرتر از سال‌های قبل در این مراسم داشته باشند‌.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: حضور با‌شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس به نظام پوشالی صهیونیست و استکبار جهانی تفهیم می‌کند که ملت ایران یکپارچه در کنار ولایت و رهبری‌ در صحنه حاضر است و از تهدیدات و تحریم‌های استکبار ابایی ندارد و تا نابودی آنان نهضت را ادامه می‌دهد.

وی به وضعیت فرهنگی‌، گردشگری‌، کشاورزی و معادن شهرستان کوهبنان اشاره کرد و افزود‌: در سفرهای استانی هیئت دولت مصوبات بسیار خوبی در مورد شهرستان کوهبنان به تصویب رسیده‌ که در حال حاضر مردم شاهد خدمات ارزشمند دولت عدالت‌محور در عرصه‌های مختلف از جمله گاز‌رسانی، احداث و تجهیز بیمارستان 32 تختخوابی، احداث سد محمد ‌رسول‌الله ( ص)‌، احداث فضاهای آموزشی و ورزشی‌، احداث مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری‌، تأمین آب شرب شهری‌، اجرای 13 طرح هادی روستایی‌، اعطای تسهیلات مسکن و راه‌اندازی آنتن‌های BTS و تجهیزات مخابراتی هستند‌.

متقی توسعه و اصلاح معابر شهری‌، احداث راه‌های آسفالته شهری و روستایی و نصب تجهیزات ایمنی‌، توسعه و تکمیل فضاهای پارکی، خرید ماشین‌آلات راهداری و راهسازی‌، احداث خانه‌های بهداشت و اورژانس همچنین تجهیزات شبکه بهداشت و درمان‌، احداث کارخانه صنعتی ذغالشویی بخش طغرالجرد‌، شهرک صنعتی کوهبنان‌، ساختمان‌های امدادی و مدیریت بحران، ساختمان‌های دهیاری‌ها و تجهیزات و ماشین‌آلات آنها‌، احداث و تجهیز مرکز فنی و حرفه‌ای‌، دانشگاه پیام‌نور، ساختمان‌های مسکونی زوج‌های جوان و نیازمندان‌، برق‌رسانی و ... را از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات دولت نهم و دهم در شهرستان کوهبنان بیان کرد‌.

وی بیان داشت: در بحث دامداری و افزایش ظرفیت واحد‌های مرغ گوشتی همچنین پرورش کبک‌، بلدرچین و شترمرغ پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم، به گونه‌ای که در حال حاضر کوهبنان در زمینه تولید کبک حرف اول را می‌زند و امروزه کار بسته‌بندی و صادرات این محصول در کوهبنان انجام می‌شود‌.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: در دولت عدالت‌محور نسبت به حفر چاه‌های آب شرب و کشاورزی اقدامات بسیار مؤثری برداشته شده و امروزه کشاورزی و باغداری شهرستان جان تازه‌ای به خود گرفته است‌.

وی برگزاری همایش فرهیختگان‌، همایش محمود روح‌الامینی پدر مردم‌شناسی ایران‌، همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی را از دیگر فعالیت‌ها دانست و افزود: ثبت مراسم معنوی جوش‌زنی و سنگ‌زنی شهرستان و برگزاری مراسم مذهبی به صورت دسته جمعی و پخش از شبکه‌های سراسری و استانی صدا و سیما از جمله فعالیت‌ها است‌.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: شهرستان کوهبنان دارای آثار باستانی و مناطق بکر گردشگری است که با توجه به آب و هوای مناسب توانسته گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند که پخش فیلم آثار و ابنیه‌های تاریخی و برنامه‌های متعدد از شبکه‌های صدا و سیما موجب شده تا گردشگرانی از سایر استان‌های کشور و از کشورهای ایتالیا، چین، ژاپن، آلمان‌، فرانسه‌، آفریقا و ... به کوهبنان سفر کنند.

وی با توجه به معادن غنی ذغالسنگ، خاک نسوز‌، سرب و روی‌، مس‌، آهن‌، گچ‌ و ... از سرمایه‌گذاران برای حضور در این بخش و ایجاد صنایع تبدیلی دعوت کرد.

به گزارش فارس، همزمان با روز جهانی قدس مردم روزه‌دار و شهیدپرور کوهبنان با تجمع در میدان شهدای این شهر و سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا‌، مرگ بر صهیونیست مسیر راهپیمایی را طی کردند و با حضور در مصلای نماز جمعه و قرائت قطعنامه بر دفاع از آرمان‌های انقلاب‌، حضرت امام (ره)‌، شهیدان همیشه جاوید، حمایت از مقام معظم رهبری و اجرای منویات ایشان، آزادی قدس شریف، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و ... تاکید کردند.

انتهای پیام/80012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول