اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روز قدس فقط روز فلسطین نیست بلکه روز امت اسلامی است

روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز امت اسلامی است، روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌ صهیونیسم است که به وسیله‌ دست متجاوز اشغالگران، مداخله‌کنندگان، قدرت‌های استکباری به جان امت اسلامی افتاده‌اند.

روز قدس فقط روز فلسطین نیست بلکه روز امت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، قدس سرزمینی مقدس برای پیروان همه ادیان الهی است و میعادگاه عروج پیامبر اکرم (ص) و نخستین قبله مسلمانان جهان است.

قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و وطن میلیون‌ها آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال 1948 آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.

قدس در حال حاضر در مقابل دو موضوع اساسی قرار دارد. موضوع مذهبی و موضوع حقوقی که در ارتباط با بعد حقوقی قدس شهری اشغال شده است، اما در بعد مذهبی قدس شهری سمبلیک برای مسلمانان و در عین حال مسیحیان است و نمی‌توان آن را به صورت مطلق متعلق به یهودیان دانست، آن هم یهودیان طمع‌ورزی که دیدگاه‌های شوم صهیونیستی و توسعه طلبانه دارند.

قدس سمبل و نماد فلسطین و محور وحدت جهان اسلام است که صهیونیست‌ها با دست‌اندازی به این شهر، بقای دولت جعلی‌شان را منوط به ادامه اشغال و یهودی‌سازی آن نموده‌اند.

قدس شریف در وهله نخست متعلق به جهان اسلام بوده و برای مسلمانان حائز اهمیت است.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف در بیاناتشان بر اهمیت روز قدس تاکید کرده‌اند و در یکی از بیاناتشان فرمودند روز قدس نشان‌دهنده‌ صف‌بندی حق و باطل و صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است.

روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز امت اسلامی است و روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌ی صهیونیسم است که به وسیله‌ دست متجاوز اشغالگران، مداخله‌کنندگان، قدرت‌های استکباری به جان امت اسلامی افتاده‌اند.

روز قدس مساله کوچکی نیست، روز قدس روزی جهانی است و پیامی جهانی دارد و نشان‌دهنده‌ این است که امت اسلامی اولاً زیر بار ظلم نمی‌رود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگ‌ترین و قدرتمندترین دولت‌های عالم برخوردار باشد، چقدر سعی کردند روز قدس را تضعیف کنند، اما روز قدس در ایران اسلامی باعظمت به همه‌ دنیا نشان داد که عقربه‌ انقلاب و ملت ایران به کدام سمت و کدام جهت است، نشان داد که اراده‌ ملت ایران چیست، نشان داد که ترفندها و حقه‌ها و پول خرج‌کردن‌ها و خباثت‌های سیاسی آن‌ها بر روحیه‌ ملت ایران اثری ندارد.

مساله‌ فلسطین روز به روز در دنیای اسلام زنده‌تر می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در زمینه اهمیت روز قدس گفت: روز قدس حرکتی است که امام خمینی (ره) آغاز کردند و روزبه‌روز بهتر از سال‌های گذشته این حرکت ادامه دارد ، روز قدس حرکت بسیار پرمعنایی است.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم نیساری اظهار داشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز دفاع از بیت‌المقدس و سرزمین فلسطین توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل نام‌گذاری شده که مردم ایران اسلامی هر ساله این روز را گرامی داشته و با حضور در صحنه خیابان‌ها با تظاهرات و راهپیمایی اعتراض‌آمیز علیه صهیونیسم بین‌الملل و دشمنان مسلمانان درخواست آزادی فلسطین را دارند.

وی افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نیساری اعلام کرد: برنامه‌های مختلفی از جمله مقاله‌نویسی و کارهای هنری در پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت توسط نیروهای مقاومت بسیج و آموزش و پرورش در حال انجام است که دانش‌آموزان می‌توانند در این برنامه‌ها شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در استان آذربایجان غربی برنامه‌های متنوعی را برای گرامیداشت روز جهانی قدس پیش‌بینی کردیم، ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف با عنوان جام قدس برای جوانان بوده که در حال انجام است.

نیساری به فعالیت‌هایی که در خصوص دفاع از مردم فلسطین در فضای مجازی و در سایت‌ها انجام می‌شود اشاره و عنوان کرد: علاوه بر این در بحث کمک به مردم فلسطین در روز جهانی قدس، کمیته امداد امام خمینی صندوق‌های را به منظور جمع‌آوری کمک‌ها برای مردم مظلوم فلسطین در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: همه مسلمانان و آزادیخواهان باید به حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس به معنای درست کلمه این روز را گرامی بدارند و با وحدت و یکپارچگی ضربه محکمی به مستکبران عالم وارد کنند.

روز قدس برجسته‌ترین یادگار امام خمینی (ره) است

فرماندار پلدشت با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: روز قدس میراث به جا مانده از حضرت امام خمینی (ره) است که همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان راهپیمایی در راستای حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین برگزار می‌شود و امروز مظلومان فلسطین چشم به این روز دوخته‌اند که چگونه مردم مسلمان جهان از آن‌ها حمایت خواهند کرد.

جبار طالبی اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) که به عنوان رهبر مظلومان جهان شناخته شده‌اند، نخستین کسی بودند که از رژیم جعلی اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی در میان کشورهای اسلامی نام بردند و انزجار و مخالفت خود را با این رژیم خونخوار اعلام کردند که این امر نشان‌دهنده بصیرت ایشان بود.

وی سه هدف عمده رژیم صهیونیستی را تضعیف اعتقادات اسلامی، تضعیف شریعت و احکام اسلامی و سلطه به تمامی منابع کشورهای اسلامی و خاورمیانه عنوان کرد و ادامه داد: در سایه بصیرت و روشنگری‌های حضرت امام خمینی(ره)، این غده سرطانی رشد نکرد و سبب شد مردم فلسطین با دست‌های خالی در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقاومت کنند و در نهایت انتفاضه و نیروهای مقاومت را تشکیل دهند.

طالبی یادآور شد: امسال این روز به خاطر رویدادهای به وجود آمده در سوریه، عراق و بحرین از حساسیت بالایی برخوردار است و وظیفه داریم با هماهنگی و اطلاع‌رسانی دقیق بستری مناسب به منظور شرکت پرشور مردم در این راهپیمایی فراهم آوریم تا وحدت، همبستگی، حمایت و همراه بودن با آرمان‌های قدس و مردم فلسطین را به ظالمان نشان داده و سبب خنثی شدن توطئه‌های آن‌ها شویم.

اعلام انزجار از استکبار وظیفه‌ای الهی محسوب می‌شود

فرماندار شهرستان شوط نیز بر برگزاری گسترده و باشکوه راهپیمایی روز قدس تاکید کرد و گفت: حضور گسترده در این روز نشانگر اتحاد مسلمانان با ملت مظلوم فلسطین است.

علی اصغر پیام اظهار داشت: چپاولگران از سرزمین‌های دیگر آمده‌اند و قلب دنیای اسلام را غصب کرده‌اند و نیت رژیم صهیونیستی از اشغال فلسطین تنها تصاحب این سرزمین نبود؛ بلکه تسلط بر کشورهای مسلمان دیگر بود، اما ظهور انقلاب شکوهمند ایران اسلامی مانعی برای نیات پلید و شوم رژیم صهیونیستی شد.

وی با بیان اینکه قدس تنها متعلق به یک قشر یا قوم خاص نیست بلکه متعلق به دنیای اسلام است، ادامه داد: در این راستا روز جهانی قدس فرصتی مهم برای دفاع از حقوق مسلمانان مظلوم فلسطین است.

پیام، روز قدس را روز دفاع از مظلوم در برابر غاصبان عنوان کرد و تصریح کرد: اکنون روز جهانی قدس مرزها را درنوردیده و فرهنگ استکبارستیزی از ایران اسلامی به تمام جهان صادر شده است.

وی افزود: امروز مقام معظم رهبری همه مسلمانان را برای حضور گسترده در راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس دعوت کرده است.

روز قدس از زوایای گوناگونی دارای اهمیت است از جمله اینکه نشانگر مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب اسرائیل بوده و همچنین روز قدس به منزله اهرم فشار علیه رژیم صهیونیستی است.

خارج کردن مسئله فلسطین از بعد ملی و تبدیل آن به بعد جهانی و اسلامی یکی دیگر از مسائلی بوده که نشانگر اهمیت روز جهانی قدس در میان مسلمانان و امت اسلام است.

خنثی کردن توطئه غرب و رژیم صهیونیستی و تأثیر معنوی بر مسلمانان و ایجاد نوعی مشارکت عمومی از دیگر موضوعاتی است که اهمیت بیش از پیش روز قدس را نمایان می‌سازد و در نهایت زیر سؤال رفتن دولت‌های مرتجع و غرب‌گرای جهان اسلام را نیز باید یکی دیگر از مواردی برشمرد که اهمیت این روز را بیشتر از گذشته نمایان می‌سازد.

انتهای پیام/61005/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول