اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور پر شور مردم اصفهان در راهپیمایی روز جهانی قدس

نصف جهان حماسه ماندگار دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کرد

حضور گسترده آحاد مردم اصفهان در راهپیمایی روز قدس، حماسه ماندگار دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی در حمایت از ملت‌های مظلوم و ستمدیده و مبارزه با خوی استکباری، سلطه‌گری و اشغالگری را ثبت کرد.

نصف جهان حماسه ماندگار دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه اصفهان در ساعات ابتدایی مراسم روز جهانی قدس در مسیرهای راهپیمایی حضور یافتند تا دست در دست هم و به صورت متحد و یکپارچه انزجار خود را از رژیم جعلی صهیونیستی و سران کشورهای عربی منطقه در مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی به جهانیان اعلام کنند.

در روز جهانی قدس مسلمانان سراسر جهان ندای مظلومیت ملت فلسطین و آزادی این سرزمین را از سلطه رژیم صهیونیستی فریاد می‌زنند.

مردم همیشه در صحنه و انقلابی شهرستان‌های اصفهان از صبح امروز و همزمان با روز جهانی قدس هم‌صدا با تمام مردم آزاده جهان و ایران اسلامی، ندای مرگ بر اسرائیل سر داده‌اند.

مردم غیور اصفهان با زبان‌های روزه از ساعات اولیه صبح با حضور پر شور و در صفوف به هم فشرده در ابتدای مسیرهای هشت گانه منتهی به میدان امام خمینی آماده حرکت شدند.

مردم در مسیر شماره یک از میدان امام حسین (ع)، تا خیابان سپاه با شعارهای "یا ایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا" و "مرگ بر اسرائیل" در حال حرکت به سمت میدان امام خمینی رهسپار شدند.

همچنین در مسیر شماره دوم مردم اصفهان از چهار راه شکرشکن به سمت خیابان حافظ با شعارهای ضد صهیونیستی خود به جمع مردم اصفهان در میعادگاه نماز جمعه پیوستند.

مسیر شماره سه از مسجدالاقصی به سمت میدان فلسطین تا خیابان استانداری و در ادامه به خیابان سپاه و در نهایت تا میدان امام خمینی مملو از جمعیت بود، به گونه‌ای که حرکت جمعیت به کندی انجام می‌شد.

به گزارش خبرنگار فارس از راهپیمایی مردم اصفهان، در مسیر شماره دو حرکت مردم از چهارراه شکرشکن به سمت خیابان حافظ مملو از جمعیتی بود که با پلاکاردها و شعارهای ضد صهیونیستی در این مسیر حرکت می‌کردند.

در خیابان حافظ نیز مردم به صورت پر شور در مسیر راهپیمایی حرکت می‌کنند و مردم روزه‌دار از خیابان حافظ به سمت چهارراه شکرشکن به سمت میدان امام خمینی رهسپار شدند تا در جمع مردم اصفهان شعار آزادی قدس سر دهند..

در خیابان سپاه نیز از ابتدای صبح خیل عظیم حق طلبان روزه‌دار به سمت میدان امام خمینی در حال حرکت بودند تا به خیل پر شور مردم اصفهان در میدان امام خمینی بپیوندند..

در طول مسیر راهپیمایی، ایستگاه‌های مختلف فرهنگی به چشم می‌خورد و ایستگاه‌های اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی نیز فعال بودند.

همزمان با آغاز راهپیمایی مردم ولایی و همیشه در صحنه ایران اسلامی، مسئولان و شهروندان اصفهان دوشادوش یکدیگر با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» نفرت و انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس و حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه خود را از قیام ملت فلسطین و انتفاضه شریف اعلام کردند.

مردم مؤمن و ولایی شهرستان‌های 23 گانه اصفهان نیز همزمان با 550 شهر و مرکز استان در سراسر کشور امروز با حضور پرشور و حماسی خود راهپیمایی روز قدس را با شعار «روز جهانی قدس، بیداری اسلامی، نویدبخش آزادی فلسطین» آغاز کردند.

آحاد مردم اصفهان ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بلند امام راحل عظیم‌الشأن (ره) و رهبر معظم انقلاب هم‌صدا با امت بزرگ اسلامی در روز جهانی قدس، آزادی قدس شریف و سرزمین مظلوم فلسطین را فریاد زده و تنفر و بیزاری خود را از رژیم جعلی و جنایت‌پیشه صهیونیست و حامیان غربی و منطقه‌ای آنان اعلام کردند.

راهپیمایان با در دست داشتن تصاویر و نوشته‌هایی از فرمایشات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره فلسطین و قدس و اهمیت آزادسازی آن برای جهان اسلام، بر تحقق این امر مهم تاکید کردند.

راهپیمایان در طول مسیرهای منتهی به میدان امام خمینی همچنین آدمک‌های سران رژیم صهیونیستی و آمریکا و پرچم‌های آن‌ها را به آتش کشیدند و نشان دادند که هیچ‌گاه مردم مسلمان و مظلوم فلسطین را فراموش نمی‌کنند.

ورزشکاران اصفهانی نیز با لباس‌های ورزشی در صف‌های راهپیمایی روز قدس حضور داشتند.

برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عکس، طراحی و کتب و همچنین مسابقه‌های متعدد کتاب‌خوانی، نقاشی و دینی، سیاسی و دیگر برنامه‌های فرهنگی در میدان امام خمینی از جمله برنامه‌هایی بود که به مناسبت روز قدس در حاشیه راهپیمایی باشکوه مردم شریف اصفهان انجام شد.

حماسه روز قدس یادآور فریاد رعدآسای امام راحل (ره) است که همچون صاعقه بر سر سفاکان صهیونیست فرود آمد و پژواک آن در جهان به ویژه در کشورهای اسلامی طنین‌افکن شد و مسیر مبارزه بی‌امان مردم فلسطین را شتابنده و توفنده ساخت.

آری امروز روز قدس است، روزی که شعارهای مردم سراسر ایران و نیز همراهی مسلمانان در اقصی نقاط جهان و آزادی‌خواهان در هر گوشه از دنیا لرزه بر پیکر جنایتکاران اسرائیل می‌اندازد، به راستی که امام خمینی (ره) در نهایت بیداری و هوشیاری 30 سال پیش روزی را بنیان‌گذاری کرد که ما امروز گوشه‌ای از آثار و برکات آن را در بیداری کشورهای اسلامی و سقوط مستبدان منطقه خاورمیانه مشاهده می‌کنیم.

در ایران اسلامی نیز مردم شریف و روزه‌دار و همیشه در صحنه با آگاهی از شرایط حساس کنونی و به نشانه تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای یکپارچه و متحد با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، همبستگی خود را با مردم ستمدیده فلسطین اعلام می‌دارند و با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس حماسه ماندگار دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی در حمایت از ملت‌های مظلوم و ستمدیده و مبارزه با خوی استکباری، سلطه‌گری و اشغالگری ثبت کنند.

تدبیر بسیار مهم امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، مسئله فلسطین را احیاء کرد.

انتهای پیام/63001/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول