اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان:

سازماندهی 12هزار اصفهانی برای اعزام به اردوهای جهادی

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: امسال 12 هزار نفر متقاضی اردوهای جهادی اعم از بسیجیان و نیز اقشار مختلف در قالب 230 گروه اعزامی سازماندهی شد‌ه‌اند.

سازماندهی 12هزار اصفهانی برای اعزام به اردوهای جهادی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین انوری ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت 3 با موضوع جمع‌بندی عملکرد اردوهای هجرت و دستاوردهای اقتصاد مقاومتی که در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد، به مشارکت اقشار مختلف دانشگاهی، دانش‌آموزی و مردمی در اردوهای جهادی اشاره کرد و اظهار کرد: در سال گذشته 200 گروه اعزامی و 10 هزار نفر از بسیجیان از اقشار مختلف بسیجیان به اردوهای جهادی در داخل استان و نیز در استان‌های محرومی همچون کهگیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، خراسان و خوزستان اعزام شدند.

وی با تاکید بر اینکه این ظرفیت در سال جاری افزایش یافته است، افزود: امسال گروه‌های اعزامی شناسنامه‌دار و آموزش‌ها هدف‌گذاری و در نهایت 230 گروه اعزامی در قالب 12 هزار نفر برای اردوهای جهادی سازماندهی شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون 18 گروه برای اعزام به مناطق محروم کشور به مناطق کرمان، کرمانشاه، کردستان و سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

وی با اشاره به اردوهای فعال جهادی و مشارکت 3 هزار و 700 نفر گفت: 70 گروه از روز 12 مرداد اعزام می‌شوند و این در حالی است که برآورد شده که تعداد افراد اردوهای جهادی تاپایان شهریور ماه به 300 اردو،230 گروه و یک هزار و 200 نفر برسد.

انوری در بحث خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی اضافه کرد: 48 گروه در ابتدای سال جاری اعزام شدند که توسط همین اردوهای جهادی قرار است، 25 پروژه از قرارگاه خاتم‌النبیا، 200 پروژه عمرانی و تملک و دارایی واگذار و اجرا شود.

وی تاکید کرد: بیشتر پروژه‌های مناطق محروم ساخت کتابخانه، ساخت خانه عالم،غسالخانه بوده است.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه 48 گروه در سه ماهه نخست سال جاری برای 150 نفر از برادران و خواهران در بخش پزشکی و پیراپزشکی در نظر گرفته شد، اذعان کرد: در اردوهای هجرت سال گذشته 18 هزار و 886 نفر برای بازسازی  827 مدرسه سازماندهی شدند که مهمترین اقدام آنها اجرای طرح 3+3+6 مدارس بود.

انوری ادامه داد: امسال هنوز اعتباری برای طرح اردوهای هجرت پرداخت نشده است، و ما مجبور به استفاده از اعتبارات تن‌خواه استانداری اصفهان شدیم.

وی به طرح‌های اقتصاد مقاومتی با استفاده از توانمندی‌های بومی و مردمی استان اصفهان در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: گسترش پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ محلی،گسترش پرورش اردک، غاز و بلدرچین،گسترش پرورش بوقلمون، گسترش تولید دام سبک و سنگین (گاو، گوسفند، بز، شتر، شترمرغ)، ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی در مجاورت چاه‌های آب کشاورزی ایجاد مراکز پرورش ماهی در مسیر رودخانه‌ها، قنات، حوضچه‌ها و سدها بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این راستا است.

انوری دیگر طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان اصفهان را تولید زعفران (گندم، جو، حبوبات)،پرورش قارچ خوراکی،ایجاد واحدهای گلخانه‌ای (گل، سبزیجات و صیفی جات)،پرورش زنبور عسل،راه‌اندازی صنایع تبدیلی تکمیلی کوچک (دارویی، گیاهی و غذایی، سبزی و صیفی و میوه‌جات) و حمایت از تولیدات صنایع دستی و توسعه کارگاه‌های صنایع دستی برشمرد.

انتهای پیام/63012/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول