اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه همدان مطرح کرد

اردوهای جهادی کانون کادرسازی نظام

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان اردوهای طرح هجرت را زمینه‌ساز پرورش نیروهای انقلابی برای تصدی مسئولیت‌ها در آینده دانست.

اردوهای جهادی کانون کادرسازی نظام

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بسیج سازندگی از سال 79 با هدف محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته شکل گرفت.

اردوهای طرح هجرت با استفاده از دانشجویان و دانش‌آموزان، کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، قرآنی و مهارت‌آموزی برای اقشار مختلف جامعه برگزار می‌کنند.   

امروز فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان به همراه مسئول بسیج دانشجویی و تنی چند از مسئولان سپاه استان از دو اردوگاه طرح جهادی هجرت در منطقه «کوی خضر» و روستای «مهدی‌آباد» بخش مرکزی همدان بازدید به عمل آورد.

در ابتدا سردار غلامعلی ابوحمزه از دبستان دخترانه امام خمینی(ره) کوی خضر که محل اردوگاه طرح هجرت است بازدید به عمل آورد.

 در این دبستان کلاس‌های احکام، زبان، کامپیوتر، ریاضی، کاردستی، رزمی، نقاشی و مهارت‌آموزی آموزش داده می‌شود. 

در این اردوگاه جهادی، بیش از 20 کلاس با استفاده از دانشجویان و طلاب برای آموزش علاقه‌مندان دایر شده بود.

علاقه‌مندان بیشتر از مقطع ابتدایی تا متوسطه و خانم‌های خانه‌دار بودند که از آموزش‌های کلاس‌ها بهره‌مند می‌شدند.

روزانه بیش از 200 نفر از برنامه‌های متنوع این گروه جهادی استفاده می‌کنند.

در ادامه به سمت روستای مهدی‌آباد حرکت کردیم و از اردوگاه طرح جهادی این روستا که در محل مدرسه «ترنم ولایت» تشکیل شده بازدید به عمل آمد.

در این گروه جهادی نیز کلاس‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، هنری و مهارتی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

از کلاس‌هایی که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد آموزش ساخت گل‌های شیشه‌ای بود که هر هنرجویی بعد از گذراندن 16 جلسه مهارت کافی را برای تولید گل‌های شیشه‌ای به دست می‌آورد که در راستای ایجاد مشاغل خانگی بسیار مفید است. 

یکی دیگر از کلاس‌ها، شناخت قاتلان ائمه(ع) است که عکس قاتلان ائمه معصومین(ع) به صورت تصویری بر روی یک بنر کشیده شده و مربی کلاس داستان‌هایی از زندگی امامان(ع) و نحوه به شهادت رسیدن آنها توسط قاتلان را به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند.

 

*کسب توفیقات روزافزون از طریق اردوهای طرح هجرت

سردار ابوحمزه در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه رهبری، از 17 اردیبهشت 79 شکل‌گیری بسیج سازندگی را ابلاغ کردند اظهار داشت: سپاه پاسداران و بسیج متولی اجرای این طرح در سراسر کشور شدند.

وی افزود: با توجه به توفیقات به دست آمده از سوی بسیج سازندگی در سال‌های نخست فعالیت، این مجموعه به اردوهای جهادی هجرت تبدیل شد.

فرمانده سپاه همدان با اشاره به اینکه در طرح اردوهای هجرت از دانش‌آموزان و دانشجویان استفاده می‌شود، اضافه کرد: در این طرح، دوره‌های آموزشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و کارآفرینی نیز برگزار می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: با گذشت 12 سال از اجرای اردوهای طرح هجرت توفیقات خیلی خوبی به دست آمده و دانشجویان نیز استقبال خوبی از این دوره‌ها داشتند.

ابوحمزه با بیان اینکه در اردوهای جهادی هجرت دانش‌آموزان را برای زندگی آینده آماده می‌کنیم تصریح کرد: سپاه و بسیج فقط بستر امور را فراهم می‌کنند و تمام کارها به عهده خود جوانان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در هر دو اردوگاه بازدید شده، کارهای ارزنده و ارزشمندی انجام شده است، این امر را نشان از ظرفیت بالای جوانان دانست.

فرمانده سپاه همدان افزود: برای پیشبرد برنامه‌های طرح جهادی هجرت باید همه به سپاه و بسیج کمک کنند و هر چه بستر کار بیشتر فراهم شود، زمینه جذب بیشتری از جوانان فراهم خواهد شد.

وی گفت: با سرمایه‌گذاری بر روی دانش‌آموزان، می‌توان آنها را به عنوان نیروهای ارزشی و مدیران کارآمد و معتقد برای نظام اسلامی پرورش داد.

 

*امسال 70 گروه جهادی در همدان ساماندهی شده 

در ادامه فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان در حاشیه بازدید از دو اردوگاه جهادی طرح هجرت با بیان اینکه امسال 70 گروه جهادی در سطح استان ساماندهی شده است، گفت: اردوهای جهادی بسیج دانشجویی در قالب 37 گروه دانشجویی به ارائه خدمات می‌پردازند.

ایوب حضرتی افزود: در اردوهای جهادی عرصه‌های مختلف کاری مانند عمرانی، فرهنگی و هنری مشخص شده و در مناطق مختلف و محروم خدمات به علاقمندان ارائه می‌شود. 

وی ادامه داد: اردوهای طرح جهادی هجرت از 27 خرداد آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه می‌یابد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان ابراز داشت: تاکنون بیش از 4 هزار نفر در دوره‌های آموزشی و مهارتی اردوهای جهادی استفاده کرده‌اند.

وی ابراز داشت: اردوهای جهادی در مناطق دارای خلأ آموزشی و خدماتی تشکیل می‌شود.

وی در ادامه گفت: هنرجویانی که در دوره‌های مهارتی طرح جهادی هجرت شرکت می‌کنند بعد از اتمام دوره با دریافت گواهینامه می‌توانند از تسهیلات بانکی برای آغاز فعالیت و کسب درآمدزایی استفاده کنند.

حضرتی در پایان تصریح کرد: دوره آموزشی قالیبافی با استقبال خوبی روبرو بوده و حتی دوره آموزشی کشت قارچ نیز در طرح جهادی هجرت به متقاضیان آموزش داده شده است.

انتهای پیام/89019/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول