اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نمایشگاه «دستاوردهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت‌های نهم و دهم»

حضور متفاوت استان فارس در نمایشگاه تهران

استان فارس حضوری متفاوت در در نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت‌های نهم و دهم، به ویژه در هشت ماهه اخیر داشت.

حضور متفاوت استان فارس در نمایشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت‌های نهم و دهم به ویژه در هشت ماهه اخیر که با حضور تمام استان‌های کشور در کاخ موزه نیاوران تهران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه یکم و دوم ماه جاری برگزار شد، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس حضوری متفاوت با دیگر استان‌ها داشت.

در این نمایشگاه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هر استان، در غرفه‌ای آثار و دستاوردهای خود را در طول دولت نهم و دهم به نمایش گذاشته بودند و استان فارس نیز غرفه‌ای برای نمایش زیبایی‌های استان‌مان در اختیار داشت. 

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به مدت دو روز شاهد حضور مردم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان‌ها و کشور بود که باید بیان کرد در این مدت بازدیدکنندگان از غرفه استان فارس، نهایت رضایت و خشنودی خود را از تلاش‌های مسئولان و کارمندان سازمان میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری این استان، ابراز می‌داشتند.

همچنین نمایندگان شیراز، فسا و مرودشت و تنی چند از نماینگان دیگر شهرستان‌های استان فارس در مجلس شورای اسلامی در این نمایشگاه حضور داشتند.

از نکات قابل توجه و متمایزکننده غرفه فارس از دیگر غرفه‌های استان‌های دیگر کشور، اجرای زنده گره‌چینی توسط استاد این هنر و کارمند رسمی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس بود که با استقبال مردم و مسئولان همراه شد.

همچنین بازدیدکنندگان می‌توانستند با راهنمایی‌های استاد، برای لحظاتی در کسوت هنرآموز این رشته ظاهر شوند که باید گفت، استاد گره‌چینی با شکیبایی بسیار به پرسش‌های مردم پاسخ می‌داد و با هنر خود بار دیگر اعلام داشت که خواستگاه اصلی گره‌چینی استان ما بوده است.

بر اساس این گزارش، هنرهای دیگر فارس از جمله خاتم و ترمه نیز در غرفه این استان ما به نمایش در آمده همچنین فارس در این نمایشگاه برای معرفی بیشتر میراث باستانی و جاذبه‌های گردشگری خود، به توزیع بروشور، لوح فشرده و کتابچه‌های راهنمایی پرداخته بود.

از دیگر اقدامات فارس در این نمایشگاه، نمایش آماری و نموداری تمام حوزه‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان پیش از انقلاب اسلامی تا زمان حاضر بود که در سرتاسر غرفه با وضوح و دقت بالا در بنرهایی به نمایش گذاشته شده بود که مقایسه‌ای بین دوره‌ها و زمان‌های مختلف در زمینه گردشگری داشت.

همچنین گزارشی از عملکرد و دستاوردهای این سازمان در کتاب‌هایی به چاپ رسیده بود که به گفته مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی فارس، در سال گذشته یک‌میلیون و 300 هزار نسخه چاپی از جمله کتاب، کتابچه، بروشور، نقشه و ... در راستای معرفی آثار و اماکن گردشگری این استان به طبع رسیده بود.

محمدمهدی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در این نمایشگاه فرصتی برای معرفی این استان و همچنین پاسخ به سئوالات تخصصی بازدیدکنندگان در زمینه‌هایی مانند فراگیری هنرها و صنایع دستی فارس، ایجاد شده است و امیدواریم که با حضور و تلاش‌مان در این نمایشگاه، بتوانیم تاثیری در افزایش آگاهی مردم در شناخت جاذبه‌ها و فرهنگ فارس داشته باشیم.

انتهای پیام/2448/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول