اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان اهر:

توسعه و تقویت زیرساخت‌های قطب گردشگری ارسباران نباید مورد غفلت قرار گیرد

فرماندار شهرستان اهر، منطقه ارسباران را محور توسعه گردشگری و قطب این صنعت در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد و گفت: نباید توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری و مرمت آثار تاریخی مورد غفلت قرار گیرد.

توسعه و تقویت زیرساخت‌های قطب گردشگری ارسباران نباید مورد غفلت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر اظهار کرد: با وقوع زلزله سال گذشته مشکلاتی برای این شهرستان به وجود آمد که در بخش میراث فرهنگی نیز آسیب جدی و خسارت قابل توجه به آثار تاریخی این شهرستان وارد آمد که با وجود پیگیری‌های لازم و گذشت نزدیک به یک سال این میراث فرهنگی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار نیست و تنها بازار تاریخی و مسجد جامع به شکل کامل بازسازی شده است. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان اهر در شاهراه ارتباطی گردشگری واقع شده و همه روزه صدها نفر از مسافران و گردشگران از آثار تاریخی منطقه بازدید می‌کنند، توجه ویژه و اختصاص اعتبارات لازم و کافی برای تسریع در بازسازی آثار تاریخی کاروانسرای گویجه‌بل، گوره‌درق، خانه قاسم‌خان اهری، خانه عطایی و بقعه شیخ شهاب‌الدین‌ اهری لازم و ضروری است و اگر تدبیر خاصی در تسریع عملیات مرمت صورت نگیرد، شاهد خسارت جبران‌ناپذیری برای این آثار خواهیم بود.

وی، همچنین به پروسه واگذاری کاروانسرای گویجه‌بل اشاره کرد و اذعان داشت: در واگذاری اینگونه مراکز به بخش خصوصی مشکل داریم و با وجود صرف هزینه‌های هنگفت برای این آثار به نحو شایسته از این مکان‌ها استفاده نمی‌شود و درب این مکان‌ها بسته است که باید تدبیر لازم در این خصوص صورت گیرد.

رئیس کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری همچنین خواستار رفع مشکل مجتمع‌های خدماتی دایلار، سد ستارخان و فندقلوی اهر شد.

وی گفت: همچنان که سایر ادارات و نهادها اعتباراتی ویژه و خارج از نوبت را برای بازسازی و تکمیل زیرساخت‌ها در سطح منطقه انجام دادند انتظار داریم مجموعه میراث فرهنگی نیز در این خصوص اهتمام ویژه به مناطق زلزله‌زده داشته باشد. 

ضرورت راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در ارسباران

وی همچنین راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی ارسباران را یکی از خواسته‌های چندین ساله مردم و مسئولان منطقه عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که با تدبیر و دستور ویژه این خواسته اهالی محقق شود تا ارزش‌ها و آداب و سنن و پیشینه فرهنگی تاریخی منطقه بیش از پیش حفظ شود.

وی در پایان از تلاش‌های انجام شده از سوی میراث فرهنگی و گردشگری در ساخت مجتمع خدماتی در پارک ولایت قدردانی کرد و خواستار انجام تعهدات شهرداری در پارک مشارکتی ولایت شد.

انتهای پیام/60002/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول