اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

ساخت 6 هزار واحد دامی در مناطق زلزله زده ارسباران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون 6 هزار واحد دامی در مناطق زلزله‌زده با استفاده از تسهیلات مصوب احداث شده و به اتمام رسیده است.

ساخت 6 هزار واحد دامی در مناطق زلزله زده ارسباران

مسعود محمدیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: کل واحدهای متقاضی استفاده از تسهیلات در این مناطق 15 هزار واحد بوده است.

وی عقد قرارداد 14 هزار واحد یادآور شد و افزود: تقاضای این تعداد واحد از مجموع 15 هزار واحد یاد شده منجر به عقد قرارداد با بانک‌ها شده است.

محمدیان با اشاره به فصل زراعت گفت: با توجه به فصل برداشت محصول و داشتن مشغله کاری بسیاری از کشاورزان ساخت و ساز واحدهای دامی از سوی آسیب‌دیدگان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

این مسئول در بخش کشاورزی از تلاش برای ساخت تمام واحدهای اشاره شده خبر داد و عنوان کرد: با وجود دغدغه‌های کشاورزان تلاش می‌شود تا در نخستین فرصت ساخت و ساز واحدهای دامی در مناطق زلزله‌زده به اتمام برسد.

در اثر زلزله 21 مرداد و پس لرزه‌های آن از مجموعه 10 هزار ریال خسارت وارده به منطقه ارسباران بیش از 2 هزار میلیارد و 161 میلیون ریال به بخش کشاورزی 9 شهرستان ورزقان، اهر، هریس، تبریز، کلیبر، جلفا، شبستر، خداآفرین و مرند خسارت وارد شد که بیشترین رقم در شهرستان اهر با 700 میلیارد ریال به ثبت رسید و شهرستان‌های ورزقان و هریس هر کدام با 600 میلیارد ریال در رده‌های بعدی قرار داشتند.

انتهای پیام/60001/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول