اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره اوقاف خراسان‌رضوی:

172 موقوفه با نیت ماه رمضان در خراسان‌رضوی وجود دارد

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: 172 موقوفه با موضوع اطعام روزه‌داران و شب‌های قدر و عزاداری حضرت علی(ع) در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه خراسان‌رضوی به ثبت رسیده است.

172 موقوفه با نیت ماه رمضان در خراسان‌رضوی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سعید آخوندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون واقفان خیراندیش 172 موقوفه مرتبط با اطعام روزه‌داران و شب‌های قدر و عزاداری و روضه‌خوانی حضرت علی(ع) در خراسان‌رضوی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بعضی از واقفان برای موقوفه خود چندین نیت در نظر می‌گیرند، گفت: تسهیم افطار با 84 نیت بیشترین نیت مرتبط با ماه مبارک رمضان است که در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی ادامه داد: افطار صائمین یکی دیگر از نیات با 28 موقوفه است و دیگر نیت‌ها اطعام و افطار، اطعام در شب‌های احیا با گوشت و نان، افطار فقرا و اطعام با خرما و شیرینی برای افطار در مسجد از دیگر نیات واقفان است.

وی یکی دیگر از نیت‌های مربوط به ماه مبارک رمضان در سامانه جامع موقوفات را تعزیه‌داری و روضه خوانی حضرت علی(ع) عنوان کرد و افزود: 30 نیت موقوفه برای عزاداری و تعزیه‌داری حضرت علی(ع) و 10 نیت موقوفه جهت روضه خوانی امام علی (ع) تاکنون در استان به ثبت رسیده است.

آخوندی تصریح کرد: موقوفه قهارقلی میرزا بزرگترین موقوفه مشهد که با نیت تسهیم افطار به ثبت رسیده است که دارای بیش از 2 هزار رقبه است.

انتهای پیام/70001/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول