اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی:

سالانه 250 قطعه زمین موقوفه‌ای در مشهد واگذار می‌شود

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: سالانه حدود 250 قطعه زمین موقوفه‌ای در شهر مشهد به متقاضیان واگذار می‌شود.

سالانه 250 قطعه زمین موقوفه‌ای در مشهد واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد محسنی ظهر امروز در نشستی خبری در محل سازمان اداره کل املاک و اراضی آستان قدس رضوی اظهار کرد: سالانه حدود 250 قطعه زمین در مشهد مقدس از طریق سازمان املاک و اراضی آستان قدس رضوی به متقاضیان واگذار می‌شود که اکثریت آنها به صورت مال‌الاجاره‌ای است.

وی افزود: به تناسب نیاز مردم این اداره در 10 نقطه از شهر مشهد زمین‌هایی را آماده واگذاری کرده است، البته این زمین‌ها قابل واگذاری دایم نیستند و به صورت مال‌الاجاره واگذار می‌شوند که در این راستا همکاری‌های خوبی با دیگر نهادها از جمله شهرداری مشهد داریم.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی ادامه داد: اکثر قطعات زمین آماده واگذاری دارای کاربری مسکونی هستند و در نقشه‌های تفصیلی به منابع، دسترسی‌ها و امکانات این اراضی توجه می‌شود که مورد تایید تمام دستگاه‌های دولتی، شهرداری و خدمات‌رسان قرار داشته باشد.

محسنی خاطرنشان کرد: از 30 هزار هکتار حوزه خدمات شهری مشهد حدود 13 هزار هکتار موقوفات آستان قدس و این رقم بیانگر این است که اراضی و املاک آستان قدس رضوی حدود 43.5 درصد فضای خدمات شهری مشهد را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه 61 درصد فضای سبز، 60 فضای آموزشی و 58 درصد موقوفات بهداشتی شهر مشهد متعلق به آستان قدس رضوی است، ادامه داد: این املاک به صورت مال‌الاجاره در اختیار شهرداری مشهد قرار دارد و هزینه نگهداری فضاهای سبز به عهده شهرداری است.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی افزود: این سازمان در زمینه قبول زمین‌های وقفی اصول و قواعد خاصی را مد نظر دارد و کمیسیونی را نیز در ارتباط با همین موضوع تشکیل داده است تا زمین‌هایی که به صورت وقف پیشنهاد می‌شوند بررسی و در صورت نبود مشکل تایید و پذیرفته شوند.

محسنی تصریح کرد: بسیاری از زمین‌های وقفی داخل شهر مشهد که معمولا قطعات بزرگی نیز هستند برای کاربری مسکونی در نظر گرفته شده‌اند؛ اما در حال حاضر با مال‌الاجاره کمی در اختیار سازمان باغات آستان قدس رضوی قرار گرفته‌اند که البته در آن کشت محصولات بی‌ریشه و کم‌ریشه صورت می‌گیرد تا در زمان لازم این زمین‌ها با کاربری مسکونی به مردم واگذار شوند.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان در بسیاری از پروژه‌های ساخت و ساز به صورت مشارکتی سهم دارد و تاکنون نسبت به جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز موفق عمل کرده است.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی افزود: سازمان املاک و اراضی آستان قدس رضوی در روزهای دوشنبه ملاقات عمومی داریم و به صورت حضوری مشکلات مردم را می‌شنویم و نسبت به برطرف کردن آنها اقدام می‌کنیم.

محسنی با بیان اینکه از مردم نیز می‌خواهیم که از شروط سند وقفی خود اطلاع پیدا کنند، گفت: با توجه به اینکه سازمان املاک و اراضی آستان قدس رضوی دارای بیش از 300 هزار مستاجر در شهر مشهد است سعی می‌کنیم خدمات خوبی را در اختیار مستاجران و مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/70005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول