اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علیزاده خبر داد

وجود بیش از 13 هزار موقوفه در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: این استان در حال حاضر بیش از 13 هزار موقوفه دارد.

وجود بیش از 13 هزار موقوفه در مازندران

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، مدیرکل، معاونان و روسای ستادی اوقاف استان از موقوفه محمدجعفر عرب و بلور خانم در ساری بازدید کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این بازدید گفت: موقوفات متعلق به تمام مخلوقات الهی است و همان طوری که از نیات متفاوت واقفان مشخص است این بزرگواران به جهات مختلف جامعه نظر داشته‌اند.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده افزود: گسترش فرهنگ وقف محدود به کارکنان و متولیان وقف و موقوفات نمی‌شود و همه مردم، مسئولان و روحانیان در این امر بزرگ سهیم هستند.

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به احیای موقوفات استان گفت: استان ولایتمدار مازندران در حال حاضر بیش از 13 هزار موقوفه دارد و 30 درصد از موقوفات احیا شده و از عموم مردم استان درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعاتی در خصوص موقوفات دارند در اختیار ادارات اوقاف قرار دهند تا نیات واقفان انجام گیرد و مدیون آنان نشویم.

وی یادآور شد: موقوفه محمدجعفر عرب دارای مساحتی بیش از 12 هزار متر مربع بوده که عواید حاصل از این موقوفه طبق نیت واقف خیراندیش صرف تعزیه‌داری، اطعام و خیرات می‌شود و رقبات آن دارای کاربری تجاری و مسکونی هستند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین موقوفه بلورخانم ساری دارای مساحتی بیش از 6 هزار متر مربع بوده و عواید حاصل از این موقوفه صرف تعزیه‌داری، اطعام بر اساس نیت واقف می‌شود و رقبات این موقوفه دارای کاربری خدماتی، تجاری و مسکونی‌اند.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول