اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر:

یک موقوفه جدید در ملایر به ثبت رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از ثبت یک موقوفه جدید در ملایر خبر داد.

یک موقوفه جدید در ملایر به ثبت رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به سنت حسنه وقف در اسلام به ثمرات این وقف اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه از وقف برای واقف می‌ماند باقیات الصالحاتی است که مانند چشمه جاری ادامه دارد.

وی به موقوفه بودن 63 درصد شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: این شهرستان از نظر موقوفات و داشتن واقفان خیراندیش در استان رتبه نخست و در کشور از جایگاه بالایی برخوردار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ابراز داشت: بزرگترین واقف ملایر مرحوم شادروان سیف‌الدوله است که نیت موقوفات این واقف بزرگ در همه زمینه‌ها در شهرستان کاربرد داشته و باعث پیشرفت ملایر در بخش آموزشی، درمانی و بهداشتی و روضه‌خوانی و رفاه عمومی و... شده است.

وی با بیان اینکه نیات آموزشی و روضه‌خوانی تا حدودی در شهرستان اشباع شده است افزود: در حال حاضر نیازهایی از قبیل کمک هزینه جهیزیه، مسکن، اشتغال جوانان و.... از ضروریات شهرستان به شمار می‌رود.

زین‌العابدینی با بیان اینکه ثمرات وقف در ملایر روز به روز خود را بیشتر نشان می‌دهد از وجود 176 موقوفه در شهرستان ملایر خبر داد.

وی در ادامه عنوان داشت: از سال گذشته تاکنون چهار موقوفه جدید به موقوفات شهرستان ملایر افزوده شده و امیدواریم همچنان شاهد افزوده شدن موقوفات جدید در آینده از سوی مردم خیراندیش این باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر یادآور شد: از این چهار موقوفه یک موقوفه در شهر ملایر، دو موقوفه در شهر ازندریان و یک موقوفه جدید نیز در یکی از روستاهای ملایر است.

وی از ثبت موقوفه علی محمد پیهانی در روستای پیهان به جمع موقوفات ملایر خبر داد و گفت: این موقوفه جدید در چند روز گذشته به موقوفات این شهرستان افزوده شده است.

زین‌العابدینی تصریح کرد: این موقوفه شامل یک قطعه زمین واقع در روستای پیهان از توابع شهرستان ملایر است که واقف خیراندیش این زمین را با نیت ساخت یک باب مدرسه دخترانه وقف کرده ست.

وی گفت: طبق نظر واقف، متولی با توجه به تخمین زمین موظف است پنج باب مغازه در راستای تأمین هزینه‌های جاری این مدرسه احداث کند و با توجه به تخمین زمین این وقف بیش از 30 میلیون تومان قیمت دارد.

رئیس اوقاف ملایر در پایان خاطرنشان کرد: نیات آموزشی و روضه‌خوانی تا حدودی در شهرستان اشباع شده و در  حال حاضر نیازهایی از قبیل کمک هزینه جهیزیه، مسکن، اشتغال جوانان و... از ضروریات شهرستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/89013/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول