اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

قدس در سرزمین‌های آسیای مرکزی، افغانستان و شبه قاره/۱۵

عالم افغان: مسلمانان جهان در حمایت قدس از ایران الگو بگیرند

مسئول شورای علمای بلخ حمایت از قدس شریف را وظیفه شرعی مسلمین دانست و گفت: مسلمانان جهان باید در حمایت از مردم مظلوم فلسطین جمهوری اسلامی ایران را الگوی خود قرار دهند.

عالم افغان: مسلمانان جهان در حمایت قدس از ایران الگو بگیرند

مولوی «ذبیح‌الله حقجو»، عالم اهل سنت افغان و مسئول شورای علمای بلخ در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس، ضمن اشاره به پیشینه تاریخی قبله اول مسلمانان به اشغال قدس شریف توسط رژیم غاصب اسرائیل اشاره کرد و گفت: بر همگان معلوم  است که قدس توسط صهیونیست‌ها اشغال شده و تاکنون نیز زیر سلطه غاصبانه اسرائیل است.

وی در ادامه افزود: قدس قبله اول مسلمانان است و مسلمانان باید از قدس شریف در هر جای دنیا که باشند اعلام انزجار کنند، زیرا قدس قبله اول مسلمین است و از طرفی وطن برادران مسلمان فلسطینی ما است.

این عالم افغان، در ادامه ضمن ستایش از اعلام روز جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس توسط امام خمینی(ره)، گفت: در عصری که قدس در اشغال بود، امام خمینی روز جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کرد و مردم را دعوت نمود که به حمایت از قدس شریف برخیزند.

مسئول شورای علمای بلخ، حمایت از ملت مظلوم فلسطین و حمایت از قدس شریف را برای مسلمانان یک وظیفه شرعی دانست و افزود: وظیفه مسلمانان است که از قبله اول خود حمایت کنند و اگر 2 میلیارد مسلمان شجاعت به خرج بدهند می‌توانند اسرائیل را از روی زمین محو کنند.

این عالم افغان، ضمن اشاره به حرکت تاریخی امام خمینی (ره) در اعلام روز قدس گفت: امام خمینی (ره) روش آزادی قدس را به مسلمانان دنیا نشان داد و مردم را آگاه ساخت که باید در مقابل رژیم غاصب اسرائیل ایستادگی کنند.

وی در ادامه به مظلومیت ملت فلسطین اشاره کرد و افزود: مسلمانان چه در ایران و چه در افغانستان و در سرتاسر دنیا باید در روز جهانی قدس بر علیه رژیم غاصب اسرائیل به خیابان‌ها بیاند و از مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین حمایت کنند، زیرا آنان برادران مسلمان ما هستند. 

این عالم افغان در ادامه به حمایت دشمنان اسلام به سر سپردگی آمریکا از رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان اسلام که همان آمریکایی‌ها هستند از رژیم غاصب اسرائیل حمایت می‌کنند و همان گونه که امام خمینی(ره) فرمودند، اگر هر کدام از مسلمانان یک سطل آب بر سر رژیم غاصب و اشغالگر قدس بریزند او از روی زمین محو خواهد شد.

وی در ادامه بر ضرورت وحدت مسلمانان اشاره کرد و افزود: اگر مسلمان با هم وحدت داشته باشند و از یکدیگر حمایت کنند و از تفرقه دوری کنند، قبله مسلمانان از زیر سلطنت غاصبانه اسرائیل بیرون خواهد آمد.

مسئول شورای علمای بلخ حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین را ستود و گفت: نظر بنده این است که مسلمانان دنیا باید جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از ملت فلسطین الگوی خود قرار دهند و همچنان که جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم فشارهای زیادی که متحمل شده به هیچ عنوان از حمایت مردم فلسطین دست برنداشته است و مسلمین باید در روز قدس برای آزادی قدس شریف از چنگال دشمنانش به پا خیزند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول