اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس خواستار شد

پرهیز دولت اعتدال از نگاه‌های سیاسی در انتخاب کابینه

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اعتدال باید از نگاه‌های سیاسی در انتخاب کابینه به شدت پرهیز کند.

پرهیز دولت اعتدال از نگاه‌های سیاسی در انتخاب کابینه

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: رئیس‌جمهور حق دارد کابینه مورد نظر خود را شخصا انتخاب کند، در دولت‌های گذشته نیز این رویه بوده و این دولت هیچ تفاوتی با دولت‌های قبلی ندارد.

وی تصریح کرد: موضوع مهمی که وجود دارد این است که رئیس‌جمهور قول‌ها و وعده‌هایی به مردم داده و باید بر اساس این وعده و وعیدها کابینه خود را بچیند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس خاطر نشان ساخت: یکی از قول‌هایی که رئیس‌جمهور یازدهم به مردم داده بحث اعتدال است که این اعتدال باید در عمل و در انتخاب کابینه خود را نشان دهد.

سلیمی با بیان اینکه حد و مرز اعتدال باید به درستی روشن و تبیین شود، گفت: امروز کشور در بسیاری از موارد نیازمند اعتدال است باید حد و مرز اعتدال روشن شود و مرزهای اعتدال در رفتار، روش، گفتار و بینش دقیقا مشخص شود.

وی ادامه داد: اگر حد و مرز اعتدال به درستی تبیین شود هیچ‌گاه به مشکل بر نخواهیم خورد، در دولت‌های گذشته مباحثی چون توسعه سیاسی، عدالت و یا اصلاحات مطرح شد، اما مشخص نشد منظور از آنها چیست، که خود این موضوع مسائلی را در کشور به وجود آورد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دولت اعتدال باید از نگاه‌های سیاسی در انتخاب کابینه به شدت پرهیز کند، اظهار داشت: یکی از مسائلی که همواره به کشور آسیب ‌وارد کرده داشتن نگاه سیاسی به مسائل و انتخاب افراد در کابینه بوده که امیدواریم در دولت آینده از این نوع نگاه پرهیز شود.

سلیمی افزود: بعضی از افراد نشان دادند که سابقه آنها در تاریخ مبهم است، به طور مثال اخیرا مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان فرمودند؛ کسانی که در جریان فتنه بودند در محافل شخصی خود بحث تقلب را رد می‌کنند اما حاضر نیستند از مردم عذر خواهی کنند، این فرمایش مقام معظم رهبری معنا و مفهومی داشت و معنایش این بود کسانی که در جریان فتنه نقش‌آفرینی کردند، نمی‌توانند بدون عذرخواهی در بین مردم جایگاه و پایگاهی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور یازدهم باید در انتخاب کابینه مشورت لازم را با همه افراد خبره و کارشناس داشته باشد، گفت: خوشبختانه مشورت‌های خوبی در بحث کمیته‌ها و کارگروه‌ها صورت گرفته، اما می‌طلبد رئیس‌جمهور منتخب با بدنه مجلس نیز مشورت کند، در حال حاضر بعضی از کمیسیون‌ها اطلاعی از انتخاب افراد کابینه ندارند، که مشورت‌پذیری با کمیسیون‌ها و بدنه مجلس نیز می‌تواند رئیس جمهور را در انتخاب فرد مورد نظر یاری دهد.

وی با بیان اینکه مشورت قوی با مجلس غیر از مشورت با برخی از افراد است، گفت: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به ایجاد یک فضای همدلی و هماهنگ برای برون رفت از مشکلات نیاز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی اولویت‌بندی در ارائه برنامه‌ها از سوی وزراء را اقدامی مهم عنوان کرد و گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده که خوشبختانه حماسه سیاسی محقق شد و ما در انتظار تحقق حماسه اقتصادی هستیم.

سلیمی ابراز داشت: همه اعضای کابینه دولت یازدهم باید برای تحقق حماسه اقتصادی برنامه داشته باشند چرا که همه به هم پیوسته هستند و باید دولت را در رسیدن به این مهم یاری رسانند.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که باید در انتخاب کابینه مورد توجه قرار گیرد این است که همه وزراء باید در برنامه‌هایشان پیوست فرهنگی ارائه دهند، پیوست فرهنگی از نیازهای اساسی امروز کشور است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس اظهار داشت: امیدواریم اعضای کابینه بتوانند در دولت آینده به نحوی عمل کنند که مشکلات مردم برطرف شود، رفع مشکلات کشور و هموار کردن حرکت سریع چرخه پیشرفت کشور نیازمند هماهنگی بسیار، به کار گرفتن افراد متخصص، متدین و دارای روحیه انقلابی است، کسانی که این ویژگی‌ها را نداشته باشند نمی‌توانند سکان هدایت یک وزارتخانه را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام/87001/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول