اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 62 درصدی ارزش وزنی صادرات چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ارزش وزنی صادرات این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 62 درصد رشد داشته است.

رشد 62 درصدی ارزش وزنی صادرات چهارمحال و بختیاری

رحمان کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 174 هزار و 739 تن کالا به ارزش 83 میلیون و 448 هزار دلار از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به کالاهای صادراتی این استان، گفت: سیمان، فرش، گلیم و گبه، موکت، بادام، آب معدنی، ماهی قزل آلا، غذای ماهی، پرنده‌های زینتی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی برقی، سنگ‌های تزئینی و مخزن گاز از عمده کالاهای صادراتی استان به شمار می‎رود.

کرمی خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی استان به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی، تاجیکستان، هند، آلمان، ارمنستان، مالزی و عربستان صادر می‎شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه همچنین از افزایش تولید جو مالتینگ در این استان خبر داد و گفت: کارخانه به مالت چهارمحال و بختیاری قادر است حدود 20 درصد از نیاز بازار داخلی را تامین کند.

کرمی خاطرنشان کرد: کشت و برداشت این مقدار جو مالتینگ در کشور یک میلیون و 50 هزار یورو صرفه جویی ارزی به دنبال داشت.

انتهای پیام/68003/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول