اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس شهر تهران

مشکلات بافت فرسوده جنوب تهران بررسی شد

جلسه هم‌اندیشی کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نوسازی بافت فرسوده محلات اتابک و مینابی جنوب تهران با حضور مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران برگزار شد.

مشکلات بافت فرسوده جنوب تهران بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، جلسه هم‌اندیشی کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نوسازی بافت فرسوده محلات اتابک و مینابی جنوب تهران با حضور مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، دکتر معصومه آباد عضو شورا، سید احمد صفوی مدیر شهری جنوب شرق تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی، مدیر کل اداره مطالعات اجتماعی و فرهنگی، معاونان و مدیران منطقه، شهرداران نواحی و دبیران شورایاری محلات مربوطه برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات بافت فرسوده و به ویژه محلات اتابک و مینابی که دارای فرسودگی بیشتری هستند بسیار ضروری است.

مرتضی طلایی افزود: اجرای پروژه بزرگراه امام علی (ع) و گذر آن از این محدوده، گام بسیار موثری در نوسازی بافت فرسوده در محلات مذکور بوده و با برگزاری این جلسات و تصمیمات حاصله در صدد هستیم نهضتی در بازسازی و نوسازی بافت این دو محله صورت بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک کمیسیون توافقات متشکل از هفت نفر شامل نمایندگان شهرداری منطقه، سازمان نوسازی، دبیر شورایاری محله، معتمدان محلی و معاون شهرسازی ومعماری منطقه تشکیل می‌شود تا ضمن برگزاری جلسات و تعاملات لازم با شهروندان ساکن در محل که اصلی‌ترین رکن نوسازی بافت فرسوده هستند بتوانند نهضت نوسازی را عملی کنند.

مدیر شهری جنوب شرق تهران در ادامه با اشاره به اینکه بافت فرسوده منطقه 248 هکتار است که در مجموع بیش از هفت درصد کل بافت فرسوده تهران را شامل می‌شود، گفت: در محلات اتابک و مینابی بیشترین مداخله برای نوسازی صورت گرفته و شرکت نوسازان جنوب‌شرق و نوسازی منطقه با روش‌های مختلف از جمله فروش اوراق مشارکت، مشارکت بخش خصوصی و ... اقدام به تملک و ساخت کرده‌اند. 

سید احمد صفوی با تاکید بر اینکه تسریع در تجمیع از جمله راهکارهای مناسب در نوسازی است، گفت: در چهار ماهه نخست سال‌ جاری 81  مورد درخواست تجمیع داشتیم که نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل، این رقم بیش از دو برابر رشد داشته است.

وی در پایان تصریح کرد: بحث بازگشایی معابر نیز در نوسازی بافت فرسوده اهمیت بسیاری دارد که علاوه بر تعامل و همکاری سازمان‌های خدمات رسان، نیاز به نقدینگی دارد که تصمیم‌گیری در این ارتباط می‌تواند راه‌گشا باشد.

محمد جعفری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران نیز در این جلسه ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان نوسازی خاطرنشان کرد: با مداخلات سازمان و همچنین احداث بزرگراه امام علی (ع) یک کارگاه ساختمانی وسیع در محله شکل گرفته و به تبع آن مسایل و خواسته های مردمی نیز متفاوت شده است که در صدد رفع مشکل از طریق تعامل با شورایاران هستیم.

معاون شهرسازی و معماری مدیریت شهری جنوب شرق تهران با اشاره به اینکه جنوب شرق تهران دومین منطقه به لحاظ آمار صدور پروانه در بافت فرسوده است، گفت: سعی ما بر این است که درخواست‌های مربوط به صدور پروانه در بافت فرسوده در اسرع وقت صادر شود و از سال 88 تا به امروز 1019 پروانه در محدوده بافت فرسوده صادر کرده‌ایم که از مجموع 14.5 میلیارد ریال عوارض در این بخش، بیش از 10 میلیارد ریال تخفیف داده‌ایم .

وی افزود: در سال 90 - 91 صدور پروانه در بافت فرسوده منطقه حدود 13 برابر افزایش داشته و در سال‌جاری تلاش ما بر این است که تعداد  یک هزار قطعه پروانه در بافت فرسوده منطقه داشته باشیم.

این گزارش حاکی است، در این جلسه شهرداران نواحی و دبیران شورایاری محلات مربوطه نیز به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان دکتر طلایی اظهار امیدواری کرد به برکت ماه مبارک رمضان یک نهضت نوسازی در بافت فرسوده منطقه شکل گرفته و با کار جهادی این مشکل که از سنوات قبل باقیمانده رفع شود.

انتهای پیام/2462/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول