اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 2 سنندج:

بیش از 80 درصد بافت منطقه 2 سنندج فرسوده است

شهردار منطقه 2 سنندج بر لزوم اخذ مجوز تخریب و نوسازی منازل مسکونی این شهر با توجه به فرسودگی بیش از 80 درصد بافت این منطقه تأکید کرد.

بیش از 80 درصد بافت منطقه 2 سنندج فرسوده است

محمدسعید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج پیرامون مهم‌ترین مشکلات منطقه دو این شهر اظهار کرد: نبود تمایل شهروندان برای کسب مجوز تخریب و نوسازی منازل مسکونی با توجه به اینکه بیش از 80 درصد سطح منطقه در بافت فرسوده و تاریخی قرار دارد اساسی‌ترین معضل است.

وی با یادآوری وجود دو ناحیه منفصل شهری نایسر و ننله در سنندج افزود: علاوه بر این، صادر نشدن مجوز برای ساخت و ساز در زمین‌های قولنامه‌ای به ویژه در نواحی منفصل شهری دیگر مشکل کلان در سطح منطقه 2 این شهرستان است.

مدیر شهرداری منطقه دو سنندج در ادامه به بیان اقدامات انجام شده طی 3 ماه نخست سال جاری پرداخت و گفت: در این مدت 10 هزار تن زباله از سطح منطقه جمع‌آوری و به سایت زباله منتقل شده که نشان می‌دهد روزانه به صورت میانگین 120 تن زباله از سطح منطقه 2 جمع‌آوری می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست سال جاری، بالغ بر 8 هزار متر مربع از سطح منطقه آسفالت و لکه‌گیری شده و کار آماده‌سازی آسفالت و لکه‌گیری 4 هزار مترمربع نیز صورت گرفته است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه ایجاد و گسترش فضای سبز، چمن‌کاری و کاشت درختچه جلوی ترمینال به متراژ 350 متر، لایروبی استخرهای سطح منطقه و تعمیر و راه‌اندازی آب نماهای پارک‌های سطح منطقه، گل‌کاری و نهال‌کاری پارک‌ها منطقه، احداث پارک درون محله‌ای دکتر حسینی به متراژ 450 متر و هرس کردن و بریدن درختان خشک را از مهم‌ترین این موارد برشمرد.

مدیر شهرداری منطقه دو سنندج، پیرامون تدابیر اتخاذ شده در حوزه فنی و شهرسازی اظهار کرد: طی 3 ماه نخست سال جاری 94 پرونده شامل 5 مورد اضافه اشکوب، 4 مورد تجدید پروانه‌، 23 مورد تخریب و نوسازی، تغییر نقشه، تمدید پروانه ساختمانی و 26 مورد دیوارکشی و 36 مورد صدور پروانه ساختمانی انجام شده است.

کریمی افزود: همچنین در این مدت 249 پرونده شامل 191 مورد پاسخ به استعلامات، 28 مورد پایان عملیات ساختمانی و 30 مورد عدم خلافی صادر شده است.

وی در پایان از اصلاح هندسی تقاطع خیابان شهید نمکی و بلوار کردستان خبر داد و گفت: به زودی کار جدول‌گذاری و آسفالت شهرک صنعتی با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/79012/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول