اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

قاریان قرآن کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

مراسم تجلیل از قاریان قرآن کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت شب بیستم ماه مبارک رمضان واقع در مصلای یاسوج برگزار شد.

قاریان قرآن کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام رضا قاسمی امشب در مراسم تجلیل از قاریان قرآن کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه شب‌های قدر فرصتی برای ایجاد ارتباط بیشتر با خداوند و فاصله گرفتن از وسوسه‌های شیطانی است، اظهار کرد: فهم و تعقل در آیات قرآنی به عنوان بالاترین عبادت در این شب‌‌ها سفارش شده است که این امر باعث تداوم و استمرار ارتباط با خداوند می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد توسل به آیات قرآنی و تلاوت قرآن را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: شب قدر به دلیل نزول قرآن که به عنوان بهترین منبع هدایت برای انسان‌ها معرفی شده ارزشی بالاتر از هزار ماه پیدا کرده و انسان در این ماه می‌تواند با توسل به قرآن سعادت اخروی و دنیوی خود را رقم زند.

این مسئول به فلسفه قرآن سرگرفتن در شب‌های لیالی‌قدر اشاره و خاطرنشان کرد: قرآن سرگرفتن در این شب به معنای احترام لفظی و ظاهری به آن نیست بلکه به واسطه این هدیه بزرگ در ارتباط با خداوند؛ انسان تلاش می‌کند به جایگاه اصلی خود که بالاترین مقام در بین موجودات است برسد و عمل به قرآن را سرلوحه برنامه‌‌ها در زندگی قرار دهد.

این مسئول با بیان اینکه شب‌‌های قدر سرنوشت انسان را رقم می‌زند، اذعان کرد: سرنوشت انسان به دست خود اوست هر کس همتش را بالاتر ببرد زمینه تحول در سرنوشت خود را فراهم می‌کند.

قاسمی، دعا و نیایش را از اعمال ارزشمند در این شب ذکر کرد و افزود: دعاها زمانی اثر گذارند که زمینه اجابت آن را فراهم کرده باشیم و خود را خالصانه به درگاه خداوند برسانیم.

وی با اشاره به جایگاه و مقام علی (ع) در شب‌های قدر، بیان کرد: پیامبر (ص) توسل به قرآن و ائمه اطهار (ع) را دو امر مهم در استجابت دعا معرفی کرد با این وجود حضرت علی (ع) به سبب مقام و منزلتی که در درگاه خداوند دارد به عنوان نخستین امام معصوم بهترین واسطه پس از قرآن است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد، انفاق و دستگیری از نیازمندان را یکی دیگر از اعمال مهم در این شب برشمرد و متذکر شد: برای دستیابی به رضایت خداوند باید به تمام ابعاد و دستورات مهم دینی اهتمام کرد.

قاسمی بر بهره‌گیری جوانان از فرصت‌های ارزشمند در لیالی قدر تاکید کرد و افزود: جوانی بهترین فرصت برای تزکیه نفس و ارتباط با خداوند است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر مراسم تجلیل از قاریان قرآن برتر استان همزمان با شب بیستم رمضان در مسجد صاحب‌الزمان(عج) یاسوج در حال برگزاری است.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول