اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان خبر داد

کنترل 100 درصدی آفت مینوز گوجه‌فرنگی در مزارع زنجان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: مزارع گوجه‌فرنگی زنجان به صورت 100 درصدی در مقابل آفت مینوز کنترل شده است.

کنترل 100 درصدی آفت مینوز گوجه‌فرنگی در مزارع زنجان

احمد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: این آفت در حال حاضر به شکل مناسبی در مزارع گوجه‌فرنگی مهار شده است.

وی به پوشش مناسب مزارع شهرستان برای مقابله با این آفت اشاره کرد و افزود: همه مزارع شهرستان در مقابل آفت مینوز گوجه‌فرنگی تحت پوشش شبکه مراقبتی خصوصی و دولتی قرار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان اقدامات کارشناسان شبکه مراقب برای مقابله با آفت مینوز را یادآور شد و تاکید کرد: کارشناسان شبکه مراقبت نظارت مستمری بر روی مزارع تحت پوشش دارند.

وی با بیان اینکه در سال‎های اخیر آفت مینوز در مزارع گوجه‌فرنگی شیوع پیدا کرده است، افزود: با اقدامات پیشگیرانه نسبت به کنترل و مقابله با این آفت اقدام می‌شود.

موسوی به اقدامات پایشی برای مقابله با این آفت اشاره کرد و اظهار داشت: برای کاهش خطرات ناشی از این آفت که خطر از بین رفتن کامل محصول را دارد نسبت به پایش اصولی و مناسب مزارع اقدام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان استفاده از انواع تله‎ها برای مقابله با این آفت را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: انواع تله‎های نوری و فرمونی برای مقابله با این آفت به کارگیری شده است.

وی جلب حشرات و ردیابی آن‎ها را در نوع مقابله با این آفت یادآور شد و تاکید کرد: ردیابی و جذب حشرات با به کارگیری تله‎های نوری و فرمونی صورت گرفته است.

موسوی عملیات مبارزه با این آفت را در طول فصل عنوان کرد و گفت: آمار جمعیتی آفت مینوز گوجه‌فرنگی در طول فصل براورد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان زمان مبارزه و سمپاشی مزارع را یادآور شد و خاطرنشان کرد: زمان مبارزه و سمپاشی با اقدامات کارشناسی در طول فصل به اطلاع کشاورزان رسانده شده است.

وی سال گذشته را نخستین سال مواجه مزارع با آفت مینوز گوجه‌فرنگی عنوان کرد و اظهار داشت: در سال گذشته اقدامات مناسبی در راستای کنترل و دفع این آفت صورت گرفته است.

موسوی به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته اطلاع‎رسانی خوبی برای مقابله کشاورزان با این افت صورت گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به خسارت وارده از این آفت نیز اشاره کرد و گفت: خسارت وارده به مزارع با اقدامات مناسبی که صورت داده شد به کمتر از 5 درصد رسید.

وی به وضعیت این آفت در سال‌جاری اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای فصل اطلاع‎رسانی و طرح‎های پایشی در مزارع به صورت مستمر انجام شده است.

موسوی با اشاره به وضعیت مزارع در گزارش‎های ارسالی، خاطرنشان کرد: گزارشات ارسالی حاکی از جمعیت پایین این آفت در مزارع شهرستان دارد.

انتهای پیام/73007/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول