اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

واکنش مؤسسه رسول آفتاب به اظهارات امام جمعه سوسنگرد درباره کتاب «مرگ بر مرگ»

مؤسسه «رسول آفتاب» در پی اظهارات امام جمعه سوسنگرد درباره کتاب «مرگ بر مرگ» نوشت: مبادا به خاطر مطالبی که اصلاً وجود خارجی ندارد، احساسات مردم را تهییج نماییم. مردم بر خلاف برخی متولیان فرهنگی، کتب دفاع مقدس را می‌خوانند و دوست و دشمن را خوب تشخیص می‌دهند.

واکنش مؤسسه رسول آفتاب به اظهارات امام جمعه سوسنگرد درباره کتاب «مرگ بر مرگ»

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، مؤسسه فرهنگی هنری «رسول آفتاب» در پی اظهارات امام جمعه سوسنگرد درباره کتاب «مرگ بر مرگ» و مصاحبه با خبرگزاری فارس،  یادداشتی را با عنوان «حمله به کتاب مرگ بر مرگ و دامن زدن به اختلافات قومی، دستاویزی برای شکست خورده انتخابات مجلس» نوشته و در اختیار این خبرگزاری قرار داده است که در ذیل از خاطرتان می‌گذرد:

حجت الاسلام جناب آقای ساری امام جمعه محترم سوسنگرد دو روز پیش طی مصاحبه‌ای با خبرنگار فارس اظهار نموده کتاب «مرگ بر مرگ» چون عبارتی را برخلاف واقعیت آورده و قصد تهییج احساسات مردم خوزستان را داشته، باید جمع‌آوری شود.

در همین رابطه روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب توجه ایشان را به تأملاتی در خصوص کتاب و مصاحبه جلب می‌کند.

1- منابع و مراجع متعدد اثبات خبر در جوابیه‌ای با آدرس http://haftkelnews.com/?p=19971 آمده است، آقای ساری مطالعه نمایند.

2- حضور زنان و مردان آن دیار برای آزادی شهرشان در هیچ جای کتاب نفی نشده. اشاره به خیانت افراد یک قوم و تعمیم آن به افراد دیگر قوم نیز در کتاب «مرگ بر مرگ» اصلاً وجود ندارد و حاکی از عدم مطالعه کتاب توسط مصاحبه شونده است. مبادا به خاطر مطالبی که اصلاً وجود خارجی ندارد، احساسات مردم را تهییج نماییم. فراموش نکنیم؛ مردم بر خلاف برخی متولیان فرهنگی، کتب دفاع مقدس را می‌خوانند و دوست و دشمن را خوب تشخیص می‌دهند. 

 

3- در کتاب، هتک حرمت‌شدگان بی‌دفاع مظلوم معرفی شده‌اند. اگر فحوای کلام ما به گونه‌ای باشد که در صورت اثبات صحت خبر، آن مظلومان بی‌دفاع تاریخ دفاع مقدس معاذالله خیانت کار نشان داده شوند، در حق آنان و نه فقط مردم خوزستان، بلکه مردم ایران جفا شده است.

4- در کتاب، عبارت سوسنگرد به کار رفته، نه قومیت و خلق عرب. دامن زدن به این موضوع، هم اجحاف در حق کتاب و نویسنده است، هم باعث تهییج احساسات مردم.

5- شهید والامقام «احمدرضا احدی» 27 سال پیش به موضوع هتک حرمت صدامیان کافر اشاره فرموده و کتابش ده‌ها هزار نسخه به چاپ رسیده است. اگر قصد مؤلفین این وقایع تاریخی را، تخریب و تهییج احساسات مردم خوزستان معرفی نماییم، آیا به واقع چنین اتهامی به آن شهید فرزانه می چسبد؟

6- در پایان مشفقانه خدمت امام جمعه محترم سوسنگرد عرض می‌نماییم به نیت خیر خود بسنده ننمایند، برخی شکست خوردگان انتخابات مجلس می‌خواهند با خرج کردن از کیسه قومیت و مقدساتی مثل نماز جمعه، در نظر مردم برای خود جایگاه کسب کنند.

فتنه‌گران قصد دارند نیروهای انقلاب را رو درروی هم قرار داده و به مقاصد شوم خود، از جمله به زیر کشیدن پرچم جشنواره داستان فتنه نائل شوند.

روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب

30/4/92

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول